לתרומות לחץ כאן

שונא מתנות יחיה – קבלת פיצוי מקבלן על איחור במסירת העבודה

שאלה:

לכבוד הרב,
בעל עסק שעיכב עבודה במשך קרוב לשנתיים בסופו של דבר הגיע לסיים אך עשה כמה דברים מהתרגילים (סוג של רמאות) שעשה במהלך כל התקופה הזאת ונשאר לו עוד קצת עבודה בגלל הניסיון להערים.

לפני כן הציע פיצוי שעלותו גבוהה תמורת מחיר החומרים בלבד (ואכן מדובר באלפי ש"ח הבדל לבין מחירו בשוק), ובגלל שעיכב בלי סוף השלמת העבודה ואת הפיצוי (ולא עמד במועד האחרון אחרי מועדים רבים שקבע וביטל) אמר שהוא מוכן לוותר על 1000 ש"ח נוספים מעלות הסכום שביקש תמורת החומרים שרכש עבור הפיצוי.

אבל הפעם לשם שינוי אחרי העיכוב האחרון הגיע (שבועיים אחרי) ונראה שאכן נבצר ממנו להגיע, ואכן השלים את העבודה (למרות שעשה שוב תרגילים שמצריכים ממנו שוב להגיע לסדר מה ששינה מהבטחתו) אבל הפעם זה בסדר.

השאלה שלי – ת"ח אמר שכדאי לא לקבל מתנות בדמות פיצוי וכו'
ופה הסכמתי לקבל את הפיצוי רק תמורת עלות החומרים (כאשר הבעלים בעצמו השקיע את הזמן בעבודה וחילק מעט מעט על פני כמה שבועות במקום העובדים שלו, כדי שלא יהיה מורגש שיוצא מהכיס שלו ההשקעה עבור הפיצוי אחרי עשרות שעות של השקעה שגרם לי לבזבז מצידי לחינם).

אני הרגשתי שלא נכון שלא לשלם את ה-1000 ש"ח למרות שזה בא ממנו אך כן נראה שהיה מתוך מצוקה כי ידע שעשרות פעמים לא עמד בהבטחתו לפני כן, וחשב שהפעם זה יגרום לו נזק תדמיתי אם לא יעמוד במילה שנתן אחרי אינספור הזדמנויות, האם זה אכן נכון שהתשלום שהוא צריך לקבל יהיה כמו שנסגר לפני בלי קיזוז ה-1000 ש"ח?

תודה

תשובה:

אני חושב שהפיצוי מתבקש, והסכומים שאתה מתאר ממש לא שוים את כל העוגמת נפש והחששות והעצבים שעברתם איתו, אני כמעט משוכנע שאילו היה אומר לך מראש שזו ההתנהלות שלו ומקסימום בסוף הוא מפצה, לא היית לוקח אותו… כך שזה תשלום מוצדק על עוגמת נפש, גם אם אינו ממש תואם את חיובי חושן משפט באופן מדוייק, אבל הוא ודאי לא מתנת חינם, ועד כמה שהוא מציע והכל ברוח טובה, אתה יכול לקחת בלי חשש.

ברכה והצלחה. ויישוב טוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל