לתרומות לחץ כאן

איך מתגברים על כעסים וחוסר שליטה עצמית?

שאלה:

שלום כבוד הרב יש לי שאלה לגבי קללות
שאני כועסת או שפוגעים בי אני מקללת מתוך תסכול אחרי כמה זמן שאני נרגעת אני חושבת על הקללות שאמרתי ומתחרטת מאד ומבקשת מה' שלא ישמע לקללות שלי רציתי לדעת אם יש דרך לחזור בתשובה אני יודעת שזה מסוכן למי שמקלל בעצמו אבל אני לא מצליחה להתגבר על זה מרגישה שאני לא כל כך שולטת בזה….
לצערי גדלתי בסביבה כזו.

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את שאלתך הכואבת מאוד. אין ספק שצריך להשקיע הרבה מאוד עבוה עצמית כדי לצאת מהכעס הזה. כעס בלתי נשלט הוא דבר שאסור לנו להשלים איתו. חז"ל אמרו שכל הכועס כאילו עובד עבודה זרה, למה עבודה זרה? כי כשאדם מאבד שליטה על עצמו הוא יכול לעשות כל טעות אפשרית, ואפילו החמורה ביותר כמו עבודה זרה. מעלתו של האדם על פני שאר יצורי העולם, הוא בשליטתו העצמית, ביכולת שלו להשליט שכל על רגש, בהיותו מסוגל לכוון ולנתב את הרגשות ולהכיל אותם, לפרק אותם, להבין צד שני בכל סיפור. ובדבר הזה יש הרבה מאוד דרגות ושלבים, ואסור לנו לוותר, אלא פשוט להשקיע בזה, לדמיין לעצמנו תרחישים ולחשוב איך נגיב.

אפשר לקחת מקרה שמאוד הרגיז אותנו ולשבת בינינו לבין עצמנו עם דף ועט, ולחשוב מה הביא את השני כך לנהוג ואיך ניתן להבין אותו.

כל התירגולים הללו והמחשבות האלו יביאו אותנו לכך שגם בזמן אמת נשלוט בעצמנו הרבה יותר, וכך כל השיח בבית יהיה הרה יותר קרוב ומכבד, בלי צעקות וכעסים ובודאי לא קללות. אינו דומה בית בו יש אוירה טובה ושמחה ושיח מכבד בין כולם לבית בו יש כעס ומריבה, שאלו לא חיים.

כדאי מאוד לשהקיע, ולא להסתפק בכך שלא מקללים, צריך לשאוף פחות ופחות לכעוס, והרבה יותר להבין ולקבל ולהכיל.

שנזכה כולנו להצליח, שבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל