לתרומות לחץ כאן

מה לענות לבת שמתייאשת שתפילותיה לא מתקבלות

שאלה:

שלום רב ליושבי על מדין!
ראשית אודה על האתר הגדוש בכל חכמה ומועיל באופן מיוחד.
אבקש לשאול –
ביתי בת ה-16 תחי' מתולננת רבות כבר כמה שנים על כך שהיא מתפללת רבות לבורא עולם על הרבה דברים, ועל פי רב לא זז שם כלום.
היא כבר יודעת שכל התפילות נשמרות, והכל לטובה, אבל תכלס – היא מיואשת ומתוסכלת מזה.
מה אפשר לומר לה ליישב את דעתה?

רב תודות!

תשובה:

שלום וברכה

הייתי מבקש לשאול אותה שאלה היפותטית כביכול. מה היה אילו הלילה הזה בא אליך אליהו הנביא משמים ואומר לך, בתי יקירתי, תפילותיך אהובות ורצויות מאוד אצל ה' יתברך! יש סיבה מסוימת מדוע עדיין לא נושעת, אבל כל תפילה נשמרת ואהובה, ולא רק זה, אלא בכל פעם שאת מצטערת וכואבת הקב"ה בוכה איתך, בוכה ממש! וכשאת מתפללת הוא מאזין לך ושומר כל דמעה שלך! אליהו הנביא היה מעיד בפניך שזה כך, ותמיד! האם גם לא היה לך טעם בתפילה בגלל שבפועל היא לא נענית כרגע מסיבה שמיימית כל שהיא? אני מאמין שהיית מתפללת בעוז.

הבעיה שלנו שקשה לנו להאמין אמונה חושית, כי מה לעשות בורא עולם עוד לא שלח אלינו בלילה את אליהו הנביא, אבל כל מה שכתבתי הוא אמת לאמיתה ומפורש בדברי חז"ל בהרבה מקומות! זו המציאות!! אלא שאנו צריכים לשנן אותה ולחוש אותה.

כלומר, הבעיה שלנו אינה בענין התפילה אלא באמונה בכלל, וצריך להתחזק בזה.

בורא עולם ישלח לנו את ישועתו, ונזכה כולנו לחוש באהבתו ובקרבתו כל הימים.

בשורות טובות.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מי לנו גדול ממשה רבנו? הוא התפלל 515 תפילות להיכנס לארץ ולא נענה ובתפילה הבאה היה נענה ולכן ה' עצר אותו כדי שלא יתפלל כי זה לא טוב.
    מפה לומדים כמה דברים, קודם כל, לא להתייאש בתפילות, כמו שקונים פחית במכונה צריך לשים שקל ועוד שקל עד שזה מצטרף לחשבון הנכון ואז מקבלים פחית, אותו הדבר בתפילות, עוד תפילה ועוד תפילה ובסוף מקבלים (אא"כ הקב"ה עוצר אותנו, עיין בהמשך).
    ועוד דבר לומדים מפה, שגם אם אנחנו מתפללים, זה לא בהכרח שהדבר הוא הטוב המוחלט, אנחנו יכולים לחשוב שהוא טוב כמו שמשה רבנו חשב שלהיכנס לארץ זה טוב, אבל הקב"ה חושב אחרת והוא יודע באמת מה טוב לנו כי הוא עשנו ולא אנחנו.
    כמו שאומר הנביא (ישעיה נה, ח-ט) – כי לא מחשבותי מחשבותיכם ולא דרכיכם דרכי נאום ה', כי גבהו שמים מארץ כן גבהו דרכי מדרכיכם ומחשבתי ממחשבותיכם.
    ולענ"ד אפשר לפרש גם באופן שמה שרואים פה בארץ, לא רואים שם בשמיים, פה בארץ זה נראה טוב, אבל שם בשמיים שרואים את כל התמונה, רואים שלא תמיד הטוב פה זה הטוב האמיתי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל