לתרומות לחץ כאן

ביטול מקח ותשלום דמי משלוח

שאלה:

שלום וברכה, חנות פלאפונים מציעה שירות של הזמנה לבית הלקוח לשם קניית אחד המכשירים. הזמנתי מכשיר מהחנות ורציתי לרכוש אותו והבאתי פרטי אשראי למוכר. המוכר שלח אליי שליח אמנם השליח הביא עמו כרטיס סים שונה ממה שביקשתי. בנוסף התברר שהשליח לא יודע להעביר את המספרים הישנים שלי למכשיר החדש. אחרי שכבר השליח חזר לביתו והיה אמור לחזור עם סים חדש, החלטתי לבטל את העסקה כיוון שמצאתי מקום זול יותר לרכוש דרכו. דיברתי עם המוכר וביקשתי שלא ישלחו שוב שליח והוא אמר שעלי לשלם דמי משלוח על השליח ששלח אלי בפעם הראשונה כיון שהוא שלח אלי בידיעה שאני הולך לקנות אחרת לא היה שולח אלי שליח במיוחד.
אשמח לדעת אם אני חייב לשלם דמי משלוח על השליח כיון שאני החלטתי לקנות והמוכר שלח על דעת זה, או שמא אין עלי חיוב לקנות כיוון שמצאתי מקום זול יותר ובפרט שהשליח לא יודע לעשות עבורי שירות של העברת מספרים למכשיר החדש (יש לציין שזה לא היה גורם לי בסתם לבטל מקח).

תודה.

תשובה:

שלום וברכה,

לא היה תנאי מראש שאם אין עסקה אתה חייב לשלם דמי שליח, ולכן אתה לא חייב לשלם דמי שליח.

בהצלחה.

מקורות:

בעסקת רוכלות [עסקה שלא בבית העסק] רשאי הלקוח לבטל את העסקה תוך 14 יום. והלקוח שמבטל את העסקה לא חייב לשלם דמי משלוח בגין ביטול העסקה. ולכן אם לא היה תנאי מותר לך לבטל וכ"ש במקרה הנ"ל שהשליח לא סיפק את העסקה שודאי שאין חובה לשלם דמי שליח.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום וברכה,
    א. האם מה שכתבתם שלא צריך לשלם זה גם אם מקובל אצל כל החברות כך שבמידה ומבטלים משלמים על דמי משלוח?
    ב. האם מה שכתבתם שלא צריך לשלם תקף גם במידה ומבחינת בעל העסק זה תנאי ברור אצלו (למרות שלא אמר זאת לקונה)?

  2. אם מקובל בכל החברות שמשלמים דמי משלוח, חייב לשלם אם ביטל. ואם לא מקובל לשלם, לא חייבים לשלם אלא אם כן התנה בפירוש. ואם לא אמר בפירוש ללוקח או שלא היה כתוב בדף המשלוח – לא חייב לשלם דמי משלוח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל