לתרומות לחץ כאן

תשלום על ביטול טיפול בהידרותרפיה

שאלה:

האם נכון ע"פ ההלכה לגבות תשלום ולחייב את המטופל בתשלום על טיפול בהידרותרפיה גם אם המטופל הודיע שלא יוכל להגיע ארבעה ימים מראש לטיפול הקבוע באותו יום? כאשר הטענה לכך שהם נותנים לך אפשרות להשלים את הטיפול ביום אחר, או בשעה אחרת ,אך יום אחר או שעה אחרת שהם מציעים זה לא מסתדר? בד"כ כפי הידוע לי במקומות אחרים מספיק להודיע 24 שעות לפני, כמו על ביטול תור במרפאת שיניים. אציין כי הנוהל הוא שבכל טיפול אתה כבר משלם על הטיפול הבא או על סדרת טיפולים מראש, כך שאין יכולת ללקוח לבטל את התשלום, השאלה היא כמובן הלכתית. האם יש נידון כזה בהלכה.
בברכה רבה.

תשובה:

שלום וברכה,

יש הבדל בין לקוח שמבטל ללקוח שדוחה את הטיפול. לקוח ששילם מראש או שהתחיל בסדרת טיפולים, לא יכול לבטל את המשך הטיפולים, ואם מבטל חייב לשלם. אבל פציינט שמבקש לדחות את הטיפול למועד אחר, אם הוא מודיע זמן סביר לפני הטיפול [כ24 שעות], לא ניתן לחייב אותו על הטיפול שדחה, כיון שלא מבטל את הטיפול, ונהוג שאפשר לשנות את מועד הטיפול עד 24 שעות לפני הטיפול. ולכן פציינט שמבקש לדחות את מועד הטיפול יש לתאם זמן חדש שיתאים לשני הצדדים, ולא לגבות תשלום בגין דחיית מועד הטיפול.

בהצלחה.

מקורות:

פציינט שמבטל טיפול אם שילם מראש או שהתחיל סדרת טיפולים, הרי זה נחשב כקניין ולא יכול לבטל ואם ביטל חייב לשלם – כמבואר בשו"ע ריש סימן שלג. אבל פציינט שדוחה ולא מבטל, ומקובל שאפשר לדחות את מועד הטיפול, ולכן לא ניתן לחייב על כך.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. טיפול המשך או טיפול ששולם מראש לא ניתן לבטל אלא לדחות. טיפול שלא שילמו, אם ביטל לא חייב לשלם, אבל ודאי אסור לבטל. ואם יש מנהג שמתיר לבטל 24 שעות לפני, ודאי שמותר 24 שעות לפני.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל