לתרומות לחץ כאן

שמן שטוגן בו בשר לא חלק

שאלה:

בס״ד
לכבוד הרב שליט״א
נקניקיות בורקס מבשר לא חלק שטוגנו בציפסייה במסעדה ואח״כ טוגנו שם שניצלים האם למי שמקפיד בבשר חלק מותר לאכול השניצלים?
(שמעתי טענה מחכם אחד שמכיוון שרוב הטיגון נעשה בשניצלים לנקניקיות בטלות לכן מותר לאכול את השניצלים, ולא הבנתי כלל שלבני ספרד שאוחזים שבשר לא חלק אסור מעיקר הדין הרי הוטרף השמן ומי יתיר לכתחילה לקנות את השניצלים? ולפי סברא זו אם טוגנו נקניקיות בבוקר אחרי הצהריים ואחרי שימוש בשמן במהלך היום נאמר שהציפס שטוגן שם פרווה, ולא מצאתי ולא הבנתי סברא כזאת)
ואם הרב יאיר עיני בסברא ובפסק הנכון במקרה הנ״ל למען לא נכשל בס״ד
שבת שלום

תשובה:

אינני רואה שום סיבה להקל וכפי שהסברת.

כמו כן חשוב לציין גם נקודה פרקטית, במסעדה יש את מירב כשלונות הכשרות, כי לא מדובר באיזה ליין קבוע וכו', אלא כל רגע מישהו יכול להביא משהו ולערבב משהו וכו', ולכן במקום כזה חובה שתהיה כשרות מהודרת, אין לאכול במסעדה ללא כשרות טובה, וברור בעיני שמקום שמכניס בשר לא חלק זו הכשרות הכי פשוטה שיש, ועדיף בכלל לא לאכול שם. גם לבני אשכנז.

שבת שלום.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. אינני יודע איזה נקניקיות יש שם שם, אבל גם אם השאלה אינה לגבי נקניקיות אלא עוף מכשרות מאוד בסיסית שאתה לא סומך עליה, התשובה זהה.

  2. בס״ד
    נקניקיות מבשר לא חלק
    מדובר על כשרות מהודרת בחוץ לארץ רק שרובא דרובא מהיהודים הם אשכנזים ולכן אין הקפדה על חלק השאלה הייתה האם מותר להשתמש באותו שמן לטגן שניצל ומקפידים על חלק וכמו שהרב שליט״א ענה נראה שאין בזה שום היתר

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל