לתרומות לחץ כאן

מחשבות טורדניות

שאלה:

כבוד הרב שלום וברכה.
אשמח לעזרתך מכיוון ואני בייסורים כבר מלא זמן.
מאז ומתמיד היו לי מחשבות טורדניות. כבר מגיל קטן מאוד הן הופיעו אך הצלחתי להדחיק אותן והן נעלמו למשך זמן ארוך. לפניי ארבע שנים בערך התחילו לי המחשבות שוב בצורה קלה. מעולם לא הלכתי לאיבחון ומכל מיני סיבות אני נמנעת מללכת לאיבחון וטיפול. לפניי כמה זמן היה לי טריגר של "נדר" מאז אני לא אוכלת כמעט הפה שלי סגור קשה לי לישון ואני לא מצליחה לברך והנושא הציק לי כבר בעבר.
אני מסורתייה ולמדתי באולפנה הרבה פעמים היה לי קשה להתפלל בגלל המחשבות הטורדניות, כי איך זה ראויי שבזמן התפילה או ברכה אני חושבת על דברים לא ראויים כמו "קללות" או דברים אחרים של אוסידי.
עד עכשיו זה לא היה יותר מדיי נורא, היו לפעמים טקסים שניסיתי לפעמים להתגבר עליהם וזה לא פגע בי.
לאחרונה הייתה לי בעיה ועשיתי התרת נדרים וקללות. זה שיגע אותי וגרם לי להתאבסס על זה בלי הפסקה. הראש שלי חושב רק על זה ולצערי הרב לא רק על זה.
בזמן שחיפשתי תשובות נתקלתי לצערי הרב בכל מיני דברים. ביניהם הקדשה לבית המקדש, נזירות, מצוות, גזרות (ראיתי שמישהו אמר שאם אסור משהו אז אסור לו משהו אחר) וכל מיני דברים.
העיקרי שבהם היה משהו שקראתי נידי, אני לא יודעת אם ככה רושמים את זה אבל הבנתי שאומרים את זה על "שבועה" או "נדר" ואז אם לא מקיימים צריך שצדיקים ייתפללו עלייך כי זה נידויי?
כבוד הרב יש לי מחשבות טורדניות כבר שנים אני לא אובחנתי אך אני יודעת שזה אוסידי לפי כל הסימנים, הטקסים שמנסים לשלוט בי, המחשבות הנוראות.
האם זה תקף? קראתי שלא אבל אני כל כך לחוצה ומוטרדת מזה? אני יודעת שלכאורה אדם שיש לו אוסידי אין לו שבועות ונדרים גם אם הוא מתכוון וגם אם הוא אומר בפה האם זה נכון? האם זה תקף גם לגביי למרות שלא אובחנתיי אך יש לי מחשבות טורדניות במשך שנים ובטוחה שיש לי אוסידי?
כבר שבועיים שאני לא מצליחה לאכול נורמאלי לדבר נורמאלי בגלל זה. כל הזמן הפה שלי סגור בגלל זה.
אם חס וחלילה חס ושלום אגיד משהו מאלה זה לא ייחשב? גם לא בכוונה? זה תקוע לי בראש ולא עוזב? אני לא יודעת מה לעשות וכל הזמן מפחדת שאגיד משהו בפה.
אני כל היום אומרת "בלי נדר" או "חס וחלילה חס ושלום" וזה פוגע. אני לא יודעת כבר מה לעשות אני לא יכולה ללכת ולעשות ביטול נדרים בפניי שלושה אנשים או רב כי זה ממש בעייתי.
כל הזמן תקוע לי הדבר הזה וכל הדברים שציינתי למעלה שזה לא עוזב וזה כל כך מכאיב לי. אני מפחדת כל כך מזה או מזה שאגיד את זה.
יש לי כמה שאלות.
1. אם אגיד משהו מאלה, מכל הדברים שציינתי, אפילו אם אומר בפה, זה לא ייחשב?
2. זה תקוע לי כל כך בראש שאני מפחדת שאגיד משהו בדיבור רגיל בלי קשר זה לא ייחשב? אני מפחדת שאני עושה מנהג טוב או אומרת אני אשטוף את הבית וזה "נדר" זה לא נחשב?
3. קראתי שאנשים במצב כמו שלי "הנדרים" "שבועות" וכל שאר הדברים לא נחשבים זה לא נחשב? קראתי שגם אם אם ינדרו יום ולילה זה לא ייחשב גם אם הם יתכוונו?
4. האם זה נכון גם לגביי "קללות" גזרות "שבועות" נזירויות הקדשות והדבר המפחיד נידויי שקשה לי לרשום את המושג המלא. גם אם חס וחלילה חס ושלום אומר אותם או "אנדור" "אשבע" עליהם? אני כל כך מוטרדת שאני לא נרגעת?
5. אני יודעת שפיו וליבו אינם שווים זה כלום ושום דבר המוח שלי כל כך בלחץ שאני לא יודעת מה אני ומה הוא גם

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בכאב את הצער שלך, אני חושב שאת עושה טעות גדולה מאוד שאת לא מטפלת!! יש היום בהחלט כלים נהדרים לטיפול בocd וחבל לסבול תם כך לאורך שנים, חובה לטפל.

לעצם הענין ברור בלי כל ספק שאין לך שום נדרים שבועות קללות נידויים נזירות וכל דבר אחר, ואת יכולה לברך ולהתפלל גם אם תחשבי תוך כדי קללה וכל דבר אחר, כל המחשבות הללו הן שטויות והבלים לגמרי. אין להתייחס.

נשמח אם תעדכני אותנו כאן שאכלת היום ארוחת בוקר טובה וטעימה בתיאבון ולבריאות!

המשיכי להתקדם ברוחניות ולעבוד את ה' בשמחה וברוגע בלי להתייחס כלל לכל המחשבות הללו.

רפואה שלמה ויום נעים.

מקורות:

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תודה רבה כבוד הרב.
    זה לא נחשב גם אם אגיד את זה? כי זה כל כך בראש שלי שאני מפחדת שאגיד את זה על דברים שאני כן רוצה. גם מנהגים טובים לא נחשבים? ואם אני אומרת שאפגוש מישהי לכאורה זה נחשב "לנדר" אני לא צריכה לדאוג מזה כי זה לא תקף אליי?
    גם דברים שאומרים בכוונה הם לא נדרים וכל הדברים שציינתי? כל הזמן יש לי תנאים בראש בגלל זה ואני כל הזמן מבטלת אותם "בלי נדר" אז כלום מזה לא בראש לא בפה בכוונה או לא כלום מזה לא תקף?
    גם אם אני חושבת שזה בכוונה נאמר?
    גם גזרות לא נחשבות? כל הזמן מופיע לי בראש.
    ראיתי שגם דברים שנאמרו במחשבת תחילה לא נחשבים? זה נכון? אני לא משתמשת במושגים האלה אבל אני חושבת שעם כל המחשבות האלה אני בטעות אתרגל להגיד או לחשוב על דברים רציניים. זה לא ייחשב גם אם אני מתכוונת וגם אם אמרתי בפה? המוח שלי מתעתע בי כל הזמן ותמיד עולות לי מחשבות מה אם התכוונתי.
    כבוד הרב יש לי שאלה נוספת. כל הזמן בגלל הקללות בראש וכל מיני דברים מופיעות לי המילים "אמן" "אני מסכימה" אני כל הזמן מפחדת מהן ולאחרונה נמנעת מהן לגמריי. אם אגיד אותן חס וחלילה חס ושלום על משהו זה עדיין לא ייחשב כי אין לי שליטה על זה?
    תודה רבה כבוד הרב זה מקל עליי מאוד.

  2. הכל כלום! בין אם את חושבת בין אם את אומרת, לא משנה אם גם חשבת וגם אמרת ומה אמרת, הכל שטויות והבלים ואין צורך להתייחס בכלל, תנהגי במנוחה וגם אם אמרת בכוונה תחילה וגם אם חשבת ולא משנה אם זה קללות גזירות נדרים נזירות נידויים וכל שאר הדברים הדומים לכל זה, הכל שטויות והבלים לא קיים כלל אצלך. תתפללי תברכי וגם אם עולות תוך כדי מחשבות או דיבורים זה לא משנה כלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל