שאלה:
אדם נתן לאישה שהיה מיודד איתה ממון לבקשתה והודיע לה שזה לא צדקה אלא כי הוא רוצה שתהיה בת זוגו והבינה שזה רצונו ולקחה ולא השיבה הממון חזרה. האם זה נחשב קידושין? אם כן מה הפיתרון לזה?
תשובה:
שלום רב,
אם לא היו עדים אין לחשוש לזה כלל. משום שאין קידושין בלא עדים, וגם מבואר בסי' מב סעי' ג' שאם המקדש והמתקדשת ידעו שאין שם עדים ממילא כוונתם לא היתה לשם קידושין. כלומר, במקרה זה כנראה שהוא התכוון לסוג של התחייבות מצידה להיות בת זוגו ולא לקידושין ממש עכשוויים עם זה. אבל אם היו שם עדים, ברור שיש לחשוש לזה וכדאי לדעת את הפרטים המלאים.