לתרומות לחץ כאן

דירת נופש עם ליקויים רבים

שאלה:

אתמול שכרנו דירת נופש לשני לילות , מחר אמורים לעזוב.שילמנו מחיר יקר, וכשהגענו הדירה הייתה מוזנחת ברמות קשות. וגם לא הייתה נקייה והיו בה יותר מ15 ליקויי שלא עבדו ולא תפקדו, לדוגמא חלונות שלא נפתחים, דלתות שלא ניתן לנעול, ידיות שבורות של דלתות, מתקנים שבורים בחצר ספה שבורה בחצר, שירותים שלא עובדים, וילונות שיצאו מהמקום, קירות שבורים,ברזים ומקלחת שלא עובדים וכו. אנחנו כבר שילמנו מראש וביקשנו פיצוי, יש לציין שבתמונות הכל היה נראה מצוין. כמה פיצוי אנו אמורים לקבל? מבקשים תשובה דחופה….
תודה

תשובה:

שלום וברכה,

אם אכן יש ליקויים משמעותיים כמו שציינתם, יש להפחית שליש מהתשלום של השכירות.

בהצלחה.

מקורות:

נפסק בשו"ע רלב, ד שבכל מום במקח הקונה לא יכול לדרוש הוזלה המחיר, אלא או שיבטל את המקח לגמרי או שיקנה עם המום במחיר מלא. וכתב הפת"ש שם ס"ק א בקנה סוס והתברר באמצע הדרך שיש מום והמשיך לרכוב על הסוס בלית ברירה שלא יכל לבטל את המקח באמצע הדרך, השימוש אינו נחשב להסכמה במום. ויכול לטעון על המום שהיה במקח. וכמו כן בכל מום שיש בדירת קיט שאין אפשרות לבטל את המקח, אחרי שהשוכר הגיע ממקום רחוק ושילם כסף כדי להגיע, שבמקרה כזה המקח קיים ומשלם את המחיר של הדירה – כמה שווה הדירה עם הליקויים.

ואם לא ניתן לשום שווה הדירה עם הליקויים נראה שישלם שתי שליש כדין הניח להם אביהם פרה וטבחוה ואכלוה ונמצאה הפרה שאולה שמשלמים דמי בשר בזול. וכ"כ הגאון הרב אהרן שטיינברג בקובץ הישר והטוב כרך טז עמוד קלב והסכים עימו הגאון הרב נפתלי נוסבוים שליט"א.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל