לתרומות לחץ כאן

מקח טעות בבירור מחיר שכירות

שאלה:

אני שוכר דירה כבר כ8 שנים, לפני כשלושה חודשים פנה אליי המשכיר וביקש להעלות את המחיר, הוא שאל אותי מה המחיר ולטענתו השבתי לו "תשכח מזה שתקבל יותר מ3600" סגרנו על 3600, לאחר חודשיים הוא התקשר וביקש להעלות ל3800, טענתי היא שסגירת מחיר היא לזמן מסויים ולא יתכן שכל חודשיים המחיר יעלה. לטענתו אני הטעיתי אותו ולכן הוא סגר איתי על המחיר הזה וזה מקח טעות. יצויין שאין בינינו חוזה כך שהכל בעל פה, ושכמובן לא היתה לי מטרה להטעות אותו ולא ידעתי שהמחיר עלה, אבל מי שרוצה לברר מחיר לא בודק את זה דרך השוכר…

תשובה:

שלום וברכה,

הטענה של המשכיר שאתה הטעתה אותו אינה טענה, כיון שהבדל של 200 ש"ח זה לא טעות, תמיד יש תנודות קלות בין המחירים. ולכן הוא לא יכול העלות את המחיר מיד לחודש הבא.

אם יש לכם חוזה לשנה או שסיכמתם בדיבר שאתה ממשיך לתקופה מסוימת, המשכיר לא יכול להעלות את המחיר בתוך תקופת השכירות. אבל אם לא קבעתם תקופת שכירות, ורק דיברתם על המחיר, המשכיר יכול להוציא אותך אחרי הודעה של חודש מראש, וממילא יכול גם להעלות את המחיר בהודעה של חודש מראש, דהיינו לא להעלות את המחיר מיד בחודש הקרוב, אלא לתת התראה של חודש מראש שמעלה את המחיר בעוד חודש או שתעזוב את הדירה.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל