לתרומות לחץ כאן

פיצוי שוכר על נזילות במקלחת, ועל מי טורח התיקון

שאלה:

אנחנו שוכרים דירה חדשה מקבלן עם אחריות על ליקויים , הדירה נמצאת בקומה 7, לשכן שגר מתחתנו בקומה 6 יש רטיבות בתקרה במקלחת הורים וגם רטיבות במקלחת ילדים. ככל הנראה מנזילת מים כלשהי. לצורך התיקון וביצוע העבודה נדרש מהשוכר להיות נוכח בדירה, אחרת הקבלן לא ייתקן.(ייתכן שהעבודה תיקח מספר ימים ואף יותר) האם המשכיר צריך לפצות את השוכר בגין ימי העבודה שמפסיד השוכר? האם המשכיר צריך לפצות את השוכר ולקזז משהו מדמי השכירות במקרה שאי אפשר להשתמש בחדרי המקלחת?

תשובה:

שלום וברכה,

השאלה היא לא נכונה, לא מוטל על השוכר להיות נוכח בדירה בזמן התיקון, על המשכיר מוטל להיות נוכח בשעת התיקון של הצנרת, מאחר והתיקון מוטל על המשכיר המשכיר צריך לדאוג לתיקון וממילא המשכיר צריך להיות נוכח במקום. אם המשכיר מעוניין שהשוכר יהיה נוכח במקום במקומו, צריך לשלם לשוכר כדי שהשוכר יחליף אותו.

אם לא ניתן להשתמש במקלחות יומיים שלושה, לא צריך לפצות את השוכר על כך, והשוכר לא זכאי להפחית מדמי השכירות. אם המקלחות בבית לא פועלים יותר מכשלושה ימים, השוכר רשאי להפחית מעט מתשלום השכירות.

בהצלחה.

מקורות:

כל תיקון של צנרת מוטל על המשכיר, כמבואר בשו"ע סימן שיב. ולכן המשכיר צריך לטרוח ולדאוג לתיקון הצנרת ולא השוכר.

מקלחת שלא פעלה בדירה שכורה, אם זה כמה ימים, הרי זה כאפשר לדור בדוחק, וכשאירע קלקול בדירה שאשפר לדור בדוחק ההפסד על המשכיר. אבל אם זה יותר מכמה ימים, כיון שאין אפשרות לדור בבית ללא מקלחת ההפסד על המשכיר, השוכר יקזז מעט מתשלום השכירות – כן מתבאר בנתיבות ריש סימן שי. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל