לתרומות לחץ כאן

נסע במהירות ועצר עצירת פתע ואירע נזק

שאלה:

לפני כשבוע קניתי רכב, הרכב עבר בדיקה במכון מורשה ויצא ללא תקלות משמעותיות, ולפני כמה ימים עבר טיפול 10,000 וגם החלפת משולשים. נעשו בו כבר כמה וכמה נסיעות, בקיצור רכב תקין לגמרי. אתמול אני וחברים נסענו, וחבר שלי הוא נהג ברכב, הנסיעה הלוך היתה ללא שום בעיה (מבני ברק לירושלים) וגם ה-15 דקות הראשונות של הנסיעה חזור, מה שמעיד על רכב תקין. במהלך הנסיעה חבר שלי החליט "טיפה להשתולל" ועלה למהירות מאוד גבוהה, ולאחר דקה בערך נאלץ לבצע בלימה די חזקה (בגלל רכבים מלפנים), דבר שיכול לגרום נזק משמעותי למנוע , לאחר דקה שתיים מהבלימה נדלקה מנורת חיווי של המנוע והתחיל להיות רעשים מהמנוע. עצרנו בשוליים והשארנו את הרכב שם, למחרת הזמנו גרר (עלה 500 ש"ח) שלקח את הרכב בחזרה לבני ברק למוסך, ככל הנראה הבעיה היא באחת הבוכנות של המנוע שנשברה/זזה, המוסכניק אומר שזה דבר שלא ניתן לתיקון, וגם אם כן, אף אחד כמעט ולא עושה את זה (תיקון מסובך) וגם מדובר בעלות גבוהה ששווה כבר החלפת מנוע. בקיצור אפשר להגיד שהלך המנוע ויש צורך להחליף, עלות טיפול כזה בסביבות ה-10,000 ש"ח השאלה שלי האם החבר שנהג צריך לשלם? תודה

תשובה:

שלום וברכה,

אם איש מקצוע סבור נסיעה מהירה ועצירה פתאומית עלולה לקלקל את המנוע, חייב הנהג לשלם את כל עלות התיקון, כיון שעשה פעולה של נזק וזה נעשה מיד שהוא נהג ברכב, הרי דינו כמזיק בידיים שחייב לשלם.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מאד הגיוני שבלימת הפתע לא גרמה לבעיה אלא היתה רק ה'קש האחרון', ז"א הבלימה גרמה לבעיה קיימת להתעורר. הרי הרבה בולמים ככה ולא קורה כלום. במקרה כזה אני מניח שהדין אחר?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל