לתרומות לחץ כאן

רכישת קודים של ווינדוס במחיר מוזל

שאלה:

השלום והברכה לכבוד הרבנים
יש לי שאלה קצת מסורבלת, אז אאלץ להאריך קצת לרקע לשאלה שלי.

כידוע היום יש הרבה תוכנות (לדגומא מערכת הפעלה של המחשב, ונדוס) שלא מוכרים את התוכנה, אלא התוכנה ניתן להוריד אותה בחינם מהאתר הרשמי, ומה שמוכרים הוא ה"רשיון" [שהוא סדרת מספרים ואותיות יחודית], יש להדגיש שהרשיון אינו מעכב את התקנה, אלא גם מי שאין לו רשיון יכול להתקין ולהשתמש, רק שחלק מאד קטן מהאפשרויות לא יהיו זמינות לו [כ"כ גם תמיכה טכנית ועדכונים לא יהיה לו]
והנה יש אתרים שמוכרים רישיונות במחיר מאד מאד מוזל, הם טוענים שזה רשיונות חוקיים ולא ברור [לי עכ"פ] מאיפה השיגו אותם.
נסיתי לברר אם אתרים אלו הם אכן חוקיים או לא, אבל אין מידע ברור בנושא, מצאתי כל מיני הסברים איך מגיעים למחירים האלה, אבל לא הצלחתי לברר אם זה חורג מהתנאים של ההסכם רשיון. גם בפורומים רשמיים של החברה של התוכנה, נשאלו על דברים אלו, ולא מצאתי בשום מקום שחברה עצמה ענתה שום תשובה רשמית בנושא [רק נותנים לאנשים לכתוב מה שנראה להם, לכתוב וחלק כותבים שזה לא חוקי וחלק כן [ומסבירים איך באמת מגיעים למחירים כאלה מוזלים]. זה נראה שהחברה לא איכפת לה מהנושא. [וזה לא כ"כ רחוק כי כמו שכתבתי לעיל, מהטעם הכמוס עמהם הם בוחרים שהרשיון לא יעכב את השימוש בתוכנה].
אני מוסיף שאתרים שמוכרים את הרשיונות המוזלים הם אתרים מפורסמים מאד, שקיימים כמה שנים, וזה נראה על פניו שהחברות של התוכנה [לדוגמא מייקרוסופט שהוא מחברות הכי גדולות בעולם] לא עושה שום דבר כדי למנוע את זה.
נדגיש שבחיפוש קל באנטרנט, הרבה הרבה יותר קל למצוא את את האתרים האלו מלמצוא את הסכמי רשיון של התוכנה המקורי.

למעשה השאלה שלי היא מותר לקנות הרשונות האלו או לא, [מדובר בתוכנה ששייך בעיקר לגוים, אבל יש יהודים שיש להם מניות בחברה, וזה תוכנה שא"א להסתדר בלעדיה, אבל אפשר להסתדר בלי רשיון כנ"ל] במצב כזה שאני אכן לא יודע אם זה חורג מהתנאים, וקשה לברר, או עד כמה מוטל עלי לטורח לברר את זה, וכו'.

תשובה:

שלום וברכה,

ראה כאן וכאן שהבאנו שמותר לרכוש מהם את הקוד במחיר מוזל, מאחר והחברה מעלימה עין מכל המכירות האלו.

בהצלחה.

מקורות:

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. זה כנראה מסין ששם זה מאוד זול, לקנות קודים בסין עולה איזה דולר, בעוד שבישראל יכול לעלות לך כמה מאות.
    זה חוקי לגמרי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל