לתרומות לחץ כאן

קריעת ים סוף – ההוכחה

שאלה:

האם אפשר להוכיח את קריעת ים סוף? זאת כנראה שאלת השאלות, אבל אני רוצה להאמין באמונה שלמה שזה היה ולא עם ספקות..

תשובה:

שלום וברכה

ההוכחה המרכזית היא שעם ישראל לא התיימר מעולם לומר שזה היה משהו סודי שידוע למעט אנשים, אלא אדרבה, בכל מקום כתוב שלא רק עם ישראל כולו ידע זאת, שזה דבר שלא ניתן להמציא בשום נקודת זמן בהיסטוריה, אלא כל העולם ידע! כל המים בכל העולם נבקעו! אמירה כזו לא ניתן להמציא לעולם, כי כאשר מישהו ינסה להמציא דבר כזה מיד ישאלוהו איך רק אתה ידעת מזה אם לדבריך כל העולם בלי יוצא מן הכלל חוו זאת!

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. מחילה מכבוד הרבנים, ודאי שכל מה שרשום בתורה , לא צריך שום הוכחה כי כל פסיק שם זה אמת! אבל היתה כתבה לפני כמה שנים שצוללנים בים סוף מצאו גלגלי מרכבות מזהב וידוע שרק גלגלי המלוכה במצרים היו מזהב , זהב זו מתכת שלא מתכלה במשך אלפי שנים….. כמובן שגלגלי המרכבות היו מכוסים ירוקת ואלמוגים אבל אחרי שקילפו את השכבות , מצאו שזה באמת זהב וכנראה שאלו גלגלי מרכבות פרעה.
    חג פסח כשר ושמח!

  2. כתבה… נו לך תדע. קראתי הרבה כתבות… אני לא מצליח להבין איך כתבה שמקורה מפוקפק וידוע לכולם שלכל כתב יש מטרה. מסר כלשהו שהוא רצה להעביר ולכן הוא גם בחר איזה פרטים לכתוב ואת מה להעלים. אז גם אם כאן, על פניו לא נראה כוונות זדוניות, עדיין יש לקחת את זה בעירבון מוגבל. ואם תשווה בין מה שחז”ל אמרו לנו במדרשים למה שלהבדיל היה בכתבה תראה לבד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל