לתרומות לחץ כאן

בישול גוי כאשר קיים רק אחד מהתנאים

שאלה:

שלום כבוד הרב,
ידוע על שני תנאים בבישול גוי.
אם רק אחד מהתנאים קיים, האם זה מספיק כדי להקל ?
כגון תפוח עץ שמעלים על שולחן מלכים, למרות שרוב העולם רגילים לאוכלו בלא בישול ?

תשובה:

ודאי דבר שנאכל כמות שהוא חי אין בישולי נכרי גם אם הוא עולה על שולחן מלכים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום וברכה

    כל דבר שאנשים אוכלים בארוחות מכובדות וקבועות כחלק מהסעודה הוא בכלל עולה על שלחן מלכים, לאו דוקא מאכלי גורמה… הנושא של אינו עולה על שלחן מלכים מתחיל בג'אנק פוד, ראה ס’ הכשרות להרב פוקס עמ’ תמט, שנקט שפלאפל נחשב כמאכל שאינו עולה על שולחן מלכים ואין בו איסור של בישולי עכו”ם. ואף שיש לפקפק בכך, ראה מעין האומר ח”ה עמ’ קצט שמביא שהגר”ע יוסף נטה להחמיר אפילו בזה, מכל מקום כאן מתחיל הנושא, אבל לא במאכלים ממש.

    בקובץ מבית לוי חלק ח הובא בשם הגר”ש וואזנר שהיום תירס גם כפי שהוא נחשב עולה על שולחן מלכים ויש להחמיר בו בכל דיני בישולי עכו”ם. ויש שחילקו לענין זה בין מין תירס גרוע שעושים איתו קורנפלקס, שכפי שהוא אינו ראוי לעלות על שולחן מלכים, לבין תירס המיועד לשימורים וכדומה שעולה על שולחן מלכים.
    לכן ודאי שג'חנון ומקרוני נחשב עולה על שולחן מלכים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל