לתרומות לחץ כאן

ראש השנה קורונה

שאלה:

מאחר ומסתמן סגר בערב ראש השנה, האם ניתן "להקדים" את כניסת ערב ראש השנה על ידי החלטה להתפלל וכו' לפי שעון זמן שונה מאשר בישראל?

תשובה:

שלום וברכה

בכל שבת וחג ניתן להקדים מעט את תפילת ערבית לפלג המנחה, זה לא כל כך הרבה זמן לפני הלילה כך שאני לא יודע אם מרויחים משהו… כמו כן נהגו שלא להקדים בליל ראש השנה כיון שהוא יום דין, ובכל מקרה מוטל עלינו לדאוג לכך שיהיה לנו מקום ראוי להתפלל בכל תפילות שני הימים, כפי ההנחיות, אבל לא לוותר בראש השנה על תפילה בציבור בשום אופן.

שנה טובה ומבורכת.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לא זכיתי להבין. אדרבה ע"פ סברה ישנם שלושה סברות שכן להקדים. דבראשון כשאדם מנסה לדחות את בואו למשפט זה לא יוסיף לו נקודות זכות לעומת אדם שבא לשופט ואומר לו רצונך לשופטני הנני. שנית אדרבא אולי דווקא מצוות תוספת יו"ט תכריע את הכף ועל כולנה הרי עיקר לימוד שמוסיפין מחול על הקודש מגיע דווקא מבתשעה לחודש בערב. דווקא יו"כ שגם הוא כידוע יום דין. ומשם לומדים מיתורים לכל המקומות האחרים.

  2. המקור למה שכתבתי הוא במהרי"ל סי' לג והובא באלף למטה תקפא כז, יש דין תוספת כמו בכל שבת ויום טוב אבל אין להקדים כל כך מהטעם הנ"ל. לגבי שאלותיך יש לדחות, אין זלזול במה שאדם אינו מקדים כל כך, ואין זו השתמטות מהדין, ולגבי מה שהבאת מיום כיפור נכון, יש חיוב תוספת וכך מפורש במגן אברהם אבל נהגו לא להקדים כל כך, תפילה מפלג.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל