לתרומות לחץ כאן

החרמה של אחד מישראל

שאלה:

אני לוקח חלק בפורום יהדות והחליטו בו לא לפרסם שום תוכן של רב אחד מישראל הרב ?? בגלל שיש בחלק משיעוריו דיבורים על רבנים, אני מפרסם תכנים שלו שלא כוללים דיבורים על אחרים ובכל זאת אוסרים דבר כזה. האם זה נעשה על פי דין תורה שממש מנדים אותו? כי ממה שאני יודע המנודה אפשר ללמוד מחוץ לד' אמותיו, תודה

תשובה:

שלום וברכה

אתה מפנה את שאלתך לגורם הלא נכון… שאלה זו אתה צריך לשאול את אותו הפורם. אבל כאדם מן הצד אנסה להסביר אולי את דעתם, הם רוצים שהפורום יהיה מקובל על כולם, וכיון שיש אנשים שמתנגדים לשיטתו בגלל דבריו כנגד פוסקי הלכה מובהקים, שאכן במקרים מסוימים חמורים מאוד מאוד ומצוה לגנותם, ובעיניהם הוא לא אישיות שמתאים להתייחס אליה כאל רב מקובל, הם לא מעונינים שיהיו בפורום שלהם ציטוטים מרבנים השנויים במחלוקת, וזו זכותם. הם לא מבזים אותו ולא כותבים עליו כלום, רק מבקשים ממך שלא תכניס סערות מיותרות לתוך הפורום.

שים לב שהשיח של אותו רב מזמן הפסיק להיות מחלוקת רגילה בנושא הלכתי ובאופן אוביקטיבי, והוא מכפיש רבנים בצורה מבזה ומוציא לעז כנגדם בראש כל חוצות, אף שהם תלמידי חכמים גדולים ממנו הבקיאים בתורה ובהלכה ומוחזקים ככאלו שנים רבות.

מחקתי משאלתך את שם הרב הנ"ל, כי גם אינני רוצה בשביל שאלתך התמימה זו לקבל תגובות סוערות לכאן ולכאן, הגיוני…

שבת שלום ומבורך.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. שוב אני מציין שאני מפרסם חלקים שלא כוללים בתוכם מהתכנים שעלולים ליצור סערה
    פניתי להנהלה והם דיברו עליו לשון הרע כגון מניפולטור וכדומה, הם אמרו שהם אכן לא רוצים ליצור שיח של סערה ואין בעיה אבל מפה ועד לחסום אותו לגמרי? שאלתי היא האם אפשר לנהוג ככה מדין תורה..? כן או לא או שזה נתון לבחירת הנהלת הפורום וכ?
    תודה רבה ושבת שלום

  2. מקור למה??? אדם מקים פורום זכותו ליצור שם את האוירה המתאימה לו, אתה לא אוהב את האוירה לך לפורום אחר או שתקים בעצמך…

  3. אז אתקן כדי שתבין.
    הפורום הוא כללי ולא המנהל הקים, ויש בו תת פורום יהדות, בתת פורום כל אחד יכול להיות מנהל אחרי תקופה של השתתפות, אז המנהל הנוכחי נהיה מנהל כי ביקש/הראה את עצמו כלוקח חלק ולא היו מנהלים.
    במקרה כזה מותר?

    שאלתי למקור כדי לדעת. אין פה קשר לאוירה בכלל זה עניין של החרמה, ועל זה שאלתי למקור (כי כל העלאה לפורום דורשת אישור כמו התגובות פה ואם יש פה דבר שנוגד את האוירה הוא יכול לא להעלות+לתת אזהרה ולא להחרים לגמרי). ואם אתה לא יכול להסביר פנים בהלכה אז עדיף שלא תענה כי אני לא סתם שואל הדברים לא מתיישבים לי על הלב.

  4. יש מישהו שהקים את הפורום, אם הוא בחר לאפשר לאיש הזה לנהל בגלל שהוא הראה רצינות והוא סומך עליו, זו זכותו.
    מה שכתבתי לגבי אוירה זה פשוט מנסיון, ככל שאנשים שאלו על הוראות של אותו רב ועניתי תשובות עניניות להלכה עם מקורות והסברים, קבלתי מצד אחד גינויים לרב ומצד שני קללות הזויות ומטורפות מצד תלמידיו, לפיהן יש לי גזר מוות ואין לי עולם הבא וכו', יש להם שם ממש קבוצה מאורגנת, אני מבין אדם שיגיד אל תזכיר אותו ואל תעשה לי בלגן…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל