לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

בן הזוג מטפל בילד אוטיסט – האם כדאי להתחתן?

שאלה:

לרב שלום, אני בחורה בעלת תשובה כמעט שנה ובזמן שחזרתי בתשובה היה לי בן זוג כלומר אנחנו עדיין ביחד התחזקנו ביחד ואנחנו ממש רוצים להתחתן.
והעניין הוא שלבן הזוג שלי יש בן דוד שיש לו אוטיזם קל ילד ממש מתוק והוא קורא לו אבא, כי בן הזוג שלי גידל אותו בעצם מאז שנולד. ויוצא שכל שבת וחג הילד אצלו ואיפה שהו אני מרגישה שאני ממש נדחקת לצד בגלל הילד השבת אנחנו לא ביחד כי הוא איתו ואני מרגישה גם שזה בא על חשבוני.
זה אומר שגם כשניתחתן ונעבור לבית משלנו הוא יהיה איתנו כל שבת.
אני לא כל כך יודעת מה לעשות?
מאוד חשוב לי בכל דבר בחיים להתייעץ עם דעת תורנית, מה הרב מציע לעשות?

תשובה:

שלום רב,

ראשית אני מלא התפעלות על הבחור שהוא נותן מעצמו לאחרים, לפגועים, עם כזו הקרבה. זה מראה על אדם בעל ערכים. לעניות דעתי ההרגשה שלך שזה בא על חשבונך, זוהי תחושה שפיתחת בעצמך אבל היא לא ממש נכונה. הרי הקשר שלו עם בן הדוד הצעיר הוא לא קשר חברי, זוגי וכד', אלא קשר של נתינה והוא מרגיש שהילד הזה זקוק לו. קשר כזה לא אמור לפגוע במערכת נישואין שהיא סוג של חיים משותפים הדדיים. כמובן, שכדאי לפתוח איתו את הנושא, להסביר לו שיש לך מעט קושי בדבר וכדאי לתחם את הקשר הזה באופן שלא יפגע בך, כלומר, הבקשה שלך שלא יגיע כל שבת היא בקשה מובנת ולגיטימית, אבל ממש חבל ולא ראוי להעמיד אותו למבחן את מי אתה מעדיף? כי התשובה היא ברורה. אותך כאישה, ואותו כבן דוד שהוא מעניק לו עזרה, ונפשו נקשרה אליו. ולכן כדאי לשבת ולדבר על הנושא באופן פתוח כדי שלא כל פעם שהוא יגיע תרגישי שזה מעמסה נפשית ורגשית.

הרבה הצלחה

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל