לתרומות לחץ כאן

כשרות אוכל בבית מסורתי – ייעוץ

אני גר כרגע אצל ההורים שלי,אני חוזר בתשובה כבר חצי שנה,ההורים שלי מסורתיים אבל לא יותר מזה,נושא האוכל מתחיל לעצבן אותם -שאני מבקש לדוגמא להשתמש בכלים מסויימים או לבשל רק עם ירקות שגדלו בגידול ללא תולעים,אני לא יודע מה לעשות..מצד אחד הם מתעצבנים מזה ואומרים שאני מחמיר,מצד שני אני לא רוצה לריב איתם אבל גם לא רוצה לוותר על העקרונות של הדת,כאשר אני אומר להם-שזה חשוב לי-הם אומרים שאני מחמיר מידי ושאני כרגע גר אצלהם בבית אני צריך לכבד את מה שהם מכינים ואיך שהם מכינים.
אני צריך עיצה מה לעשות,תודה

תשובה:

שלום וברכה

צריך לשוחח איתם בענין זה בצורה רגועה בזמן נוח, לסכם שכל נקודות החיכוך תשאלו רב מוסכם ותבדקו מקורות, והיה אם יתברר שאתה סתם מחמיר בלי בסיס אתה מוותר, אבל אם יתברר שזה מה שכתוב בהלכה, אזי אין מה לעשות, אתה דתי ומחוייב למה שעם ישראל קיבל בהר סיני… אי אפשר סתם לומר "אתה מחמיר" בלי לבדוק את הדברים, הלכה זה נושא רציני. כשהם יבינו שמבחינתך לא מדובר בגחמות אלא במשהו מושכל שמבררים ובודקים אותו בספרי הקודש ואצל פוסקי הלכה מובהקים, הם יצטרכו לקבל זאת. העיקר להיות עניני עיקבי ושכלתני.

בהצלחה רבה מאוד וחג שמח.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כל מה שאני אומר להם עד עכשיו זה רק הלכות שרב הלכה אמר לי וגם מופיעות באינטרנט, הם עדיין אומרים שאני מחמיר ואני לא יודע מה לעשות-איך פחות לריב איתם(ולא להעליב אותם שאני לא מוכן לאכול מהאוכל שהכינו) אבל מצד שני גם לשמור את כל ההלכות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל