לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

לפני עיוור – אשה שהולכת בצניעות

רציתי לדעת האם אשה שהולכת ע"פ דיני התורה ומקפידה על ההלכה ובכ"א ישנם אנשים שאולי יסתכלו עליה, האם זה בעה שלנה והיא צריכה להחמיר עוד [ עד של ???] או שברגע שהיא הלכה עם ההלכה משם ואילך היא כבר לא בור ברה"ר וזה בעיה שלהם

תשובה:

שלום וברכה

אשה שהולכת כפי כללי ההלכה המקובלים אצל משפחות בני תורה, והולכת כדרך העולם ברחוב לצרכיה, אינה צריכה לחשוש לכלום.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. ומה לגבי אישה שהולכת על פי מה שנהוג בסביבתה לפי נשים דתיות לאומיות או חרדיות (כמובן לא שייך לפי חילוניות) ורבות מהן לא ממש מקפידות על ההלכה (למשל שהחצאית בקושי מכסה את הברך, שסע, בגד צמוד) אבל נראה שזו כבר האופנה והמנהג ברחובות אפילו של נשות אברכים (ורק המבוגרות מאד או נשים מעטות גם מן הציערות מתלבשות לפי ההלכה) האם גם אז בגלל שהיא מתלבשת לפי רוב הנשים הדתיות בסביבתה אף על פי שלא מושלם להלכה אין האי חייבת מין הדין בפני עיוור?

  2. אינני יודע על מה את מדברת, נשות האברכים מכסים היטב את הברך ולובשות בצניעות, ואלו שאינן לובשות לפי רוח בית יעקב מן הסתם אינו דרך נשים הצנועות.

  3. 1 יש הרבה מנשות האברכים שלא נוהגות בכל דיני הצניעות ואני נתקלת בהן בעיר שלי ובעיר הסמוכה
    2 ולא דיברתי רק על נשות אברכים אלא גם על משפחות שומרות תורה ומצוות שהבעל אינו אברך והוא עובד
    3 אני יודעת איך בנות מתלבשות מספיק טוב הרי לי בניגוד לרב יש אפשרות לנעוץ בהן מבט ולסקור אותן (מה שהרב לא יכול כי יש לו שמירת העיניים) בנוסף לכך ישנן קבוצות פייסבוק שונות לנשים בלבד מכל הארץ שמעלות תמונת ומתייעצות ואכן זה לא צנוע לפי כל גדרי ההלכה (ואל תאמר מי שיש לה פייסבוק אינה חרדית כי יש כאלו שמגדירות עצמן חרדיות ושנית אני לא מדברת רק על חרדיות אלא גם על דתיות וכל מי שמגדירים עצמם כשומרי תורה ומצוות לא משנה המגזר)
    4 לא ברורה לי התשובה כרוח בית יעקב שהלא אני מדברת גם על דתיות לאומיות. אז שוב אני חוזרת לשאלתי אם ישנן נשים (חוץ מחילוניות) שנפוץ שלובשן די צנוע אך לא צנוע על פי כל גדרי ההלכה ואני אנהג כמותן אני מכשילה או לא?

  4. אם זה לא צנוע על פי גדרי ההלכה זה ודאי אסור, ואני חוזר שוב, אני לא נכנס למינוחים מי מגדיר עצמו חרדי ולמה, בעיני הדרך בה מחנכים את הבנות בסמינרים של בית יעקב היא הדרך הקובעת היום את מנהג בנות ישראל הצנועות. ואני כן יגיד ויחזור ויגיד שמי שיש לה פייסבוק ממש ממש אינה נוהגת כהלכה ולא עליה דיברתי כאמרתי חרדית אשת אברך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל