לתרומות לחץ כאן

תביעת נזיקין אגב גירושין

שלום,
אבא שלי בכלא, הוא ביצע עבירות מין והורשע.
אמא שלי בעיצומם של הליכי גירושין.
משפחתי סובלת מבעיות נפשיות קשות כתוצאה מהרשעתו של אבי, שני אחיי הגדולים לא מוצאים שידוך, אחותי מטופלת אצל פסיכולוגית כשנתיים.
רציתי לדעת האם ניתן לתבוע בגין כל הנ"ל בנזיקין את אבי

תשובה:

שלום רב

עם כל הצער והכאב לא ניתן לתבוע נזיקין על כך מאביך. לא מפני שאיני מבין את עוצמת הפגיעה האנושה, אני מבין היטב, אלא משום שתביעת נזיקין בדין תורה יש לה גדרים וכללים משלה. בסיטואציה כזו לא ניתן לתבוע נזיקין. אבל אולי אוסיף עוד משהו. גם בזמן הסנהדרין אם מאן דהו קיבל עונש מוות על משהו שעשה ולא משנה אם זה איסור אשת איש או משהו אחר, הקלון והנזק המשפחתי שמסביב היה עוצמתי לא פחות מהיום. ובכל זאת לא מצאנו שהתורה מתחשבת בכך לדוגמא, אולי שלא להעניש אותו מחמת הנזק הסביבתי, ובודאי שלא מצאנו תביעת נזיקין בהקשר לזה. והסיבה לכך טמונה באמונה, אנו מאמינים שהכל מאת הבורא אין אנו יודעים חשבונות שמים, אבל הקשיים שאתם חווים היום, נזקפים לזכותכם, וכפי שאמרו חז"ל לפום צערא אגרא. ובעזרת ה' יהיו לכם הכוחות לעמוד בכך, כי אין אדם שחווה ניסיון שאין לו היכולת לעמוד בכך.

הרבה הצלחה לכולם.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. כמדומני שהסיבה לזה שאם אדם הורשע בב"ד או בכל ענין אחר לא נלקח בחשבון הקרובים שלו זה מאותה סיבה שאם אדם עולה לגדולה כגון רב ראשי או להבדיל שר או ראש ממשלה קרוביו גם נהנים מזה זה מלמד אותנו שקרוביו של האדם זה חלק בלתי נפרד ממנו כשם שאם כואבת לו הרגל אז כל המצב רוח של האדם יכול להיות ירוד ויכול להקרין על כל הגוף ולא יגיד טוב אם כואב הרגל למה זה משפיע על כל הגוף, כן קרוביו של האדם הם חלק מהמציאות שלו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל