לתרומות לחץ כאן

התלבטות לענין גרושין

תפסתי את אשתי כמה פעמים במגע אסור עם גברים זרים, והערתי לה על כך בחומרה רבה. היה לי את הרושם שהיא קבלה את הדברים אך לצערי לא, זה רק גרם לה להיות יותר זהירה ונסתרת. לאחרונה עליתי על עוד מקרה דומה שלא האמינה שאתפוס, ואז היא הרימה ידיים ואמרה: זו אני! לא נראה לך יש גרושין…!
השאלה מה עושים?
אני אדם שומר תורה ומצוות ולמדתי לא מזמן בדף היומי מסכת גיטין שאשה כזו יש מצוה לגרש! הייתי מקיים מצוה זו בשמחה… לא לשם הקנטה או נקמה אלא באמת לשם מצוה! אך מצד שני זה בכלל לא פשוט: בית משפחה ילדים…. והגרוע מכל אני לא אדם צעיר… ולא הולך למצא אשה חדשה בתוך חדש או שנה, ואולי בכלל לא, ומה יהיה עם הרהורי עבירה…?! בקיצור: אוי לי מיצרי אוי לי מיוצרי…. אשמח מאוד לקבל מכבוד הרבנים חוות דעת ברורה מה לעשות.

תשובה:

שלום רב,

אכן בסוף מסכת גיטין כתוב שאם האישה אינה נוהגת בצניעות עם גברים, מצווה מן התורה לגרשה שנאמר כי מצא בה ערות דבר. אולם ברור שאין חובה לגרש כל עוד היא לא נאסרה עליו. כלומר, מצווה יש אבל חובה אין. כלומר, מצווה זו מאחר שאין חובה עליו היא אינה ככל מצווה אחרת שיש עליה חובה. לכן, עליך לכלכל את צעדיך בתבונה. בהחלט אתה רשאי להכניס שיקולים נוספים. כפי שציינת, שהרי אין עליה חובה לגרשה. והשיקול של הילדים הוא שיקול מאד מאד משמעותי, ואין לזלזל בו כלל ועיקר.

לכן, מן הראוי לכבד את האישה באופן הראוי, ואף יותר מזה, ועם הזמן היא תראה עד כמה אתה דואג לה ומכבד אותה, מן הסתם תוכל להשפיע עליה יותר, וכמובן רק בדרכי נועם, ולהסביר לה ברוגע ובשלווה עד כמה זה מפריע לך, ואתה מאד אוהב אותה ולא רוצה להתגרש כמובן, אני בטוח בעם יחס חם ואוהב, היא המצפון שלה לא יתיר לה לתת לך הרגשה לא טובה.

הרבה הצלחה ורוב נחת מהילדים

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל