לתרומות לחץ כאן

תינוק מפונדקאות – גיור?

מה הדין בתינוק שנולד מפונדקאית (רק רחם)שאינה יהודיה? האם יש צורך בגיור?

תשובה:

שלום רב,

אין הכרעה ברורה בין פוסקי זמנינו האם האמא הביולוגית (בעלת הביצית) היא נחשב לאם, או שמא הפונדקאית נחשבת לאם. משכך, אם אחת מהם אינה יהודיה, דינו של התינוק הוא – ספק, וממילא זקוק לגיור מספק, וכך אכן נוהגים היום. [אולם בגיור כזה מקילים יותר כשהם קטנים, ומגיירים אותם גם שהם גדלים במשפחות שאינם שומרי מצוות, ויש לכך כמה סיבות].

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. איני יודע מקור לדברי המשיב הנכבד שמקילים בזה גם בגיור במפשחות שאינם שומרים מצוות, בתגובה אחרת הבאתי דעת למעלה מעשרה פוסקים מובהקים שהיא דעת רוב הפוסקים שגיור כזה אינו נחשב זכות ולכך אינו תופס וכיון שזו היא דעת רוב הפוסקים, לענ"ד אין מקום להקל בפונדקאות כאשר ההורים אינם שומרי מצוות.

  2. המציאות היא שמקילים בזה. יש הרכב באחד מבתי הדין בארץ שמטפל בעשרות גיורים כאלה בשנה (ושולחים אליו), והם מגיירים גם משפחות של חילונים. הסיבה לכך היא כנראה שלמעשה בכל מקרה הגיור יועיל מדין ספק ספיקא. ספק אם בכלל צריך גיור או לא. (ונטיית הלב של הרבה מהפוסקים שבעלת הביצית היא האמא). וספק אם הגיור חל באופן הזה. כלומר, ס"ס, ובכל התורה כולה מכריעים ספיקות עם ס"ס. [ומאחר שמעיקר הדין זה מועיל, דחיית המתגיירים הללו גרועה יותר וד"ל].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל