לתרומות לחץ כאן

נוצרי שמאמין ביהדות

שאלה:

שלום, אני בן 14, שאבא שלו יהודי, אבל אמא שלו נוצריה. אני ידוע שלפי התורה אני נוצרי. אבל עשיתי את כל החגים כל שנה, עליתי לתורה, עשיתי ברית מילה, ועשיתי הכל. לפי מה שהבנתי אסור לנוצרים לעלות לתורה והבנתי את זה רק עכשיו. אני מאוד אוהב את ה׳ ואני רוצה להיות יהודי וכנראה אתגייר בצבא. אני גם לפעמים מתפלל לה׳ , וכל זה. רציתי לשאול אם זה גם משנה בגלל שאני מתפלל או שה׳ לא שומע ולא מתייחס כי אני נוצרי בגדול, אבל אני עושה חגים, אבא שלי יהודי, ואני עושה קידוש כל שבוע בבית שלי. בבקשה תעזור לי כי אני לא רוצה להאמין בנצרות אני אוהב את ה׳ וגדלתי להיות כיהודי למרות שאני נוצרי. מה אני יכול לעשות? האם שאני קורא קריאת שמע בלילה ה׳ שומע אותי? ואם כן הוא אוהב את זה? כלומר, מותר לנוצרים לקרוא דברים כאלה? כי אני מאמין בה׳ ואני עושה כל מה שיהודי עושה, אפילו הפסדתי קצת להוציא זרע לבטלה בגלל ה׳. בבקשה תעזור לי ותענה כמה שיותר מהר כי כל העניין הזה טיפה מלחיץ אותי. אשמח שתענה תשובה ארוכה שאוכל לדעת על כל העניין הזה. תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה ידידי היקר

אין ספק שבורא עולם שומע לתפילותיך, אדרבה, שלמה המלך התפלל לקב"ה שכאשר אדם שאינו יהודי מתפלל אליו ישמע את תפילתו מיד, ולא יהיה כמו כל יהודי שתפילתו נבחנת אם ראוי הוא לכך שתענה או לאו. אמנם יש בענין זה נקודה מרגשת של קשר עם בורא עולם, שהוא בוחן כל מעשה שלנו בדקדקנות, וזו חלק מהקירבה של עם ישראל אליו, אבל מצד קבלת התפילות, אדרבה, בודאי תפילתו של גוי נענית, וכידוע בית המקדש היה מקום תפילה לכל העמים וגם היה מקום מיוחד בית המקדש ששם היו מתקבצים אנשים מכל העולם להתפלל לה'.

מה שחשוב מאוד מאוד, הוא לא לגרום לבילבול ולטעות, כלומר, כרגע כל עוד לא התגיירת, אתה לא עולה לתורה ולא מצטרף למנין, וצריך להזהר שלא יטעו בכך. כלומר אם אתה לבית הכנסת, תפילה בציבור תהיה רק אם יהיו שם עשרה יהודים, ויש לסרב לעלות לתורה. ובכלל, לגוי ויהודיה ולהיפך אסור להתחתן יחד, לכן, אחת מהשתיים, או שאתה בוחר בחיים של גוי, מחסידי אומות העולם כמובן, המקיים שבע מצוות בני נח, אבל חי כגוי ומתחתן עם גויה, או שאתה בוחר להתגייר, אבל אז חשוב לדעת, שהגיור כולל את שמירת כל מצוות התורה. לא רק אוירה של חגים וקידוש בליל שבת, אלא הכל, שמירת שבת מלא [כל עוד לא התגיירת אסור לך לשמור שבת מלא], תפילין כל יום, תפילות וברכות וכשרות ועוד.

באם תבחר להתגייר תעשה זאת במקום הכי טוב כדי שהגיור שלך יהיה תמיד מקובל על כולם, ולא יהיה בכך שום פקפוק.

בהצלחה ושבת שלום.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אם אני מתגייר, אחרי שאני מתגייר ואומרים לי שאני עכשיו יהודי, אני עדיין חייב לשמור שבת כל הזמן, ולקיים את כל המצוות? או שאחרי שאומרים לי שאני יהודי זה לא חובה ?

  2. חובה גמורה לגמרי, אין יהודי שפטור משמירת שבת! יש יהודים שפשוט לא מודעים לחובתם, וזה עצוב מאוד וחבל מאוד וזו בעצם הטרגדיה של העם היהודי. ואם אתה לא רוצה בשמירת מצוות מלא מלא, אז לא טוב לך להתגייר, עדיף להיות גוי ששומר שבע מצוות בני נח ומתנהג טוב ויפה בעולם, מאשר יהודי שלא מקיים את חובותיו שזה דבר חמור מאוד.
    כמו כן אין כל תוקף לגיור שאין בו כוונה גמורה שלמור את כל המצוות תמיד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל