לתרומות לחץ כאן

בישולי עכו”ם לקטנים 2 – ספייה לקטן באיסור דרבנן

האים יכולים להצטרף שיטת הרשב”א להתיר בדברי סופרים לצורך קטן כדי להתיר שהמטפלת אינה יהודית יכולה לבשל לקטנים ספרדים בבית של היהודי ?

תשובה:

שלום רב

השו"ע בסי' שמג סתם לאסור ספייה בדרבנן גם לצרכו של הקטן, אמנם הביאור הלכה מביא שם שיש שהקילו בזה על סמך דברי הרשב"א, אבל שוב, נראה שאין לסמוך על דבר כזה אלא באופן אקראי, לא יתכן לכלכל את הילד דרך קבע בצורה כזו שאסורה לפי הכרעת השו"ע… כאשר נתקעים ואין דרך לספק לילד אוכל, ניתן לסמוך על הרשב"א בצירוף זאת שילד קטן לפעמים נחשב גם חולה, אבל זו לא הנהגה דרך קבע.

מלבד זאת חשוב לדעת! שכאשר גויה מבשלת בסיר של יהודי, גם אם לקטן יהיה מותר לאכול מחמת דינו של הרשב"א הסיר נאסר לשימוש עבור הגדולים כיון שבלע מאכלות אסורות!

בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הרי יש ספק ספיקא , אם הישראל הדליק את האש (לדעת הרמ"א לא צריך להניח) , או שבישלה בבית של ישראל , או שהיא שכירה של הישראל , בכל אלו אין צריך הגעלה או ליבון (תלוי במאכל) .
    ובמקרה זה גם אם ישראל לא הדליק , אם המטפלת שכירה של ישראל וגם בישלה בבית של ישראל , הכלים אינם צריכים הגעלה משום ספק ספיקא .
    מחילה מהרב , הרב יכול בבקשה להסביר למה הסיר נאסר לגדולים ?!

    יום טוב .

  2. הנושא של הספק ספיקא בענין זה כידוע לא פשוט, וראה כמה תקף זאת הגרב"צ אבא שאול זצ"ל במבוא לחלק ב של תשובותיו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל