לתרומות לחץ כאן

להלשין על חנות שנפתחה בבניין מגורים ללא רשות השכנים

שלום רב!
אני גר בבניין מגורים רגיל, והשכן מקומת קרקע החליט להשכיר את דירתו לחנות לבגדי ילדים מבלי לשאול כלל את השכנים. למותר לציין שהדבר הוא מטרד נורא בפרט שהחנות פתוחה עד אחרי השעה 11 בלילה. שאלתי הוא האם מותר לי להודיע ע"כ לגורמי אכיפת החוק (רישוי עסקים וכדו') אע"פ שיכול להיות שבעל החנות יינזק מזה. (סגירת החנות, קנסות כבדים וכו') יש לציין שבעל החנות יודע שזה מאד מפריע לשכנים, ולמיטב ידיעתי הוא ג"כ יודע שבעל הדירה לא שאל את דעת השכנים קודם שהשכירו לו, ובוודאי ששניהם יודעים שהמקום אינו עשוי למסחר אלא למגורים.
תודה רבה

תשובה:

שלום רב,

אסור לפנות לגורמי אכיפת החוק, משום שלא ניתן לדעת מראש שלא ייגרם מכך נזק שלא כדין. גם לא מדובר בצורך דחוף שאינו סובל המתנה.

יש לתבוע את המשכיר והשוכר בבית דין ולדון על עצם ההפרעה לשכנים ועל זכותכם לפנות לגורמי אכיפת החוק.

חשוב לציין שהאופי הכללי של השכונה (שכונה שקטה או מרכז העיר) בוודאי ישפיע על החלטת בית הדין. ואם מדובר בשכונה שבין כך לא שקט בלילה, אין לכם סיכוי גדול לזכות.

מקורות:

לא ניתן לקחת אחריות שפקידי הרשויות לא יעשו שום פעולה בניגוד לדין, ומבואר בספר חפץ חיים הלכות לשון הרע כלל י שאסור לספר לנגזל על מי שגזל אותו כשיש חשש שהנגזל יזיק לגזלן שלא כדין. בנוסף לכך, אם עושים כן מחמת שנאה או קנאה (וכך זה ברוב מקרי ההלשנות) בודאי אסור, עיין בחפץ חיים שם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל