לתרומות לחץ כאן

אישה שקשה לה ללבוש גרביים

מה דעת הרב עובדיה יוסף זצ"ל על אשה שהולכת עם גרביים וקשה לה מאד ללכת איתם כי היא סובלת מפטריות, האם היא יכולה להוריד אותם? אם אפשר מקורות מדעתו של מרן זצ"ל תודה!!

תשובה:

שלום רב,

חיפשתי עבורך מקורות על דעתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. ראה בשו"ת יביע אומר (ח"ו עמוד קצ) שדעתו כי הגדרת "שוק" המובא בהלכה שעל האשה לכסות הוא מהברך ולמטה. כך שודאי דעתו שהיא צריכה לגרוב גרביים. וראה עוד מה שכתב בירחון אור תורה תשמ"ו סי' קלא. ובספר מצוות הנשים של הרב זכאי עמוד 216.

אולם אם היא סובלת מכך ניתן להקל בתוך הבית שאז אינה צריכה לגרוב גרביים. ראה בספר הליכות בת ישראל עמוד ע"ג בשם הגרש"ז אוירבך.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. לכבוד הרב
    לא הבנתי מה הקשר בין שוק לגרבים?
    על השוק אפשר ללבוש טייץ או חצאית ארוכה
    ובכפות רגלים בלי כלום (כי אני מבינה שהפטריות בכפות מין הסתם)

    אה ואגב סתם עצה אם בכל זאת רוצה לכסות גם את הכף רגל אז עדיף בגרבי כותנה ולהחליף הרבה (יש גרביון שזה בלי החלק של הרגל ואפשר לשים אותו + גרב כותנה רגילה)

  2. יכולה ללבוש חצאית עד הקרסול, ללא גרביים, והגר"ע יוסף התיר בתשובה כת"י לגלות כף הרגל, ראה ילקוט יוסף "אוצר דינים לאשה ולבת" (פרק ס' אות ד' בהערה, מהדורת תשס"ה עמ' תשפ"ה): "ובתשובה כתב יד לאאמו"ר שליט"א האריך בזה, והעלה דבוודאי ראוי ונכון לכתחילה ללבוש גרביים בכל אופן, ומכל מקום המקילות בזה מסיבה שהיא, יש להן על מה לסמוך".

  3. אחר שהתקבל המנהג פשוט אצל כל אשה יראת שמים ללבוש גרביים אין ספק בעיני שזה חיוב גמור, וראה משנה ברורה סי' ב שבאופן זה אפילו לגברים זה חיוב גמור,] כל שכן נשים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל