שלום,
מזה למעלה מ- 30 שנה אני מתפלל בבית כנסת לפני הנץ במניין פועלים, עקב היותי עובד.
בחודשים הקרובים אני אצא אי"ה לפנסיה.
במנין שבו אני מתפלל (מנין תימני) יש קומץ קטן של מתפללים, בקושי 10-12.
לפעמים קורה שאנו נשארים ללא מנין ונאלצים להביא מתפללים ממקום אחר.
רוב המתפללים שלנו הינם פנסיונרים ורק כ- 4 מתפללים אכן עובדים.
בנוסף, אני גם חזן וגם קורא בתורה .
אם אעבור להתפלל במקום אחר, אין לי ספק שהמנין התימני עלול להיסגר.
במקרה זה, יופעל עלי לחץ חברתי להישאר.
אם אשאר באותו מנין, יהיה זה למיטב ידיעתי בניגוד להלכה.
אודה על פסק הלכה בנושא . אשמח לקבל גם מקורות.
בברכה התורה,
אלימלך
תשובה:
שלום רב.
למיטב הבנתי אין הצדקה להתפלל באופן תמידי במנין של דיעבד, במיוחד שכפי שאני מבין מדבריך רוב בני המנין אינם עובדים ויכולים להתפלל בשעה הקבועה לכך על פי דין. נראה לי שכדאי שתשכנע את כולם בדרכי נועם לעבור לשעה המיועדת לתפילה לכתחילה בהנץ החמה, וזכות התפילה בזמנה תעמוד לכם לנחת ושמחה תמיד.
בהצלחה.
תודה על התשובה. השאלה היא מה עדיף. תפילה בזמנה תגרום לאלו שעובדים לעזוב את המנין. במקרה זה המנין שמתקיים למעלה מ -40 שנה יסגר. או להמשיך את המנין הזה כדי שלא ייסגר. תודה. אלימלך
לדעתי, אם רוב האנשים צריכים להתפלל בזמן ואינם מוכרחים להקדים אין סיבה לקיום המנין בשעה זו. אולם, יתכן ששאלה זו צריך שתשאל לגדולי וטובים ממני.
הכל טוב ויפה. השאלה אם זה לא אפשרי האם לסגור את המנין !
או להמשיך במתכונת הנוכחית.
למיטב הבנתי לא מוטל עליך להקל בזמני התפילה כדי שיתקיים מנין כזה שאינו אלא דיעבד.
השאר תגובה