לתרומות לחץ כאן

התחברות לרשת אלחוטית ללא רשות

האם מותר להשתמש ברשת אלחוטית לא מאובטחת של שכן.

תשובה:

יש בעיה להשתמש בלי רשות מפורשת, יש לבקש רשות מהשכן בכדי להתחבר.

הצטרף לדיון

9 תגובות

  1. בהורדת בקבצים גדולים מקטינים את המהירות של בעל הרשת. כמו כן, יש בעיה עם חברת האינטרנט אשר משלמת לפי השימוש (אף שלא לכל ק"ב אחד, אבל זה כבר כמו להיכנס בגן חיות ללא תשלום).

  2. אדם שהוא מנוי בחברת 013 נטויזין ויש לו רוחב פס של 5 מ"ב, יש לו אפשרות להוריד קבצים כל היום וכל הלילה כפי המקסימום, אבל כמובן שאם יוריד קבצים ללא הרף החברה תפסיד (או לפחות תרוויח ממנו פחות), משום שהחברה כשהיא קובעת מחירים היא לוקחת בחשבון שלא כל המנויים משתמשים במקסימום הניתן ברוחב הפס שיש להם. חברת 013 נטויזין משלמת לחברות בינלאומיות אחרות עבור רוחב הפס שהיא שוכרת מהן. וישנה טענה שהחברה לא מרשה להתחבר רק למנוי או לבאים מכוחו ולא לכלל הציבור והחברה בעצם מפסידה מהאורחים שמתחברים ללא תשלום.
    למה הדבר דומה, אם למשל יש לי אפשרות לזייף כרטיס SIM ולשוחח על חשבון טלפון של מנוי מסוים בחברת סלקום, מנוי זה יש לו תכנית של שיחות ללא הגבלה, האם הדבר יהיה מותר מדין 'זה נהנה וזה לא חסר', הרי חברת סלקום חסרה בחישוב גלובלי ואני משתמש בציוד שלה ללא רשות.

  3. בענין השאלה אם מותר להתחבר לאינטרנט אלחוטי, כותב שעם רשות מותר ובלא רשות אסור מאחר שהחברה איננה מתירה, לכאו' מאחר שכל אחד יכול לעשות אבטחה שלא יוכלו להתחבר, אלה שלא עושים את זה מסכימים שישתמשו בזה, ולכל הפחות אינם מקפידים בקבצים קטנים. וממילא כולם נחשבים לבאים מכוחם.

  4. לא הכרעתי שאסור, כתבתי שיש בעיה.
    ההוכחה מכך שאדם לא עשה קוד אבטחה, איננה כל כך הוכחה, כיון שישנם אנשים שאינם יודעים לעשות כן בכוחות עצמם וזקוקים להזמין טכנאי מחשבים לשם.
    גם לגבי אנשים שיודעים לעשות קוד – אם ברירת המחדל הייתה עם קוד, ובעל הרשת היה מוריד את הקוד כדי ל'היטיב' (עם מירכאות, כיון שלפי הוראת הרבנים יש לחסום) עם הציבור, היה ניתן לטעון שהמשתמשים הם באי כוחו של בעל הרשת. אבל כיון שברירת המחדל היא בלי קוד, יש לכל היותר הוכחה שלא מפריע כל כך לבעל הרשת, אבל לא שמעוניין שאחרים יתחברו, שהם יהפכו לבאי כוחו.

  5. לפי זה יוצא שמי שיש לו אנטנה שקולטת ל5 ק"מ ומצליח לקלוט רשתות ציבורית כגון של אוטבוסים באיזור גם אסור לו כיוון שזה מיועד רק לנוסעי האוטובוס?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל