לתרומות לחץ כאן

אם יש חשש גזילה במוכר שלא מוציא קבלה וגובה את המע"מ

שלום לכבוד הרב. האם עוסק מורשה שמקבל תשלום עבור מוצר או שירות ולא מוציא חשבונית מס גוזל את הלקוח? שהרי חלק המע"מ המגולם במחיר הסופי אמור לצאת כתשלום מס ולא להשאר ביד העוסק.שאינו ניתן חלק לא להנאת הלקוח ולא להנאת העוסק. וכשאינו מוציא חשבונית הוא משאיר אצלו את חלק המע"מ שהיה מגולם במחיר אותו שילם הלקוח. תשובה:

שלום רב.

אין זה נחשב כגזילת הלקוח.

מקורות:

מי שמוכר סחורה ללקוח זכאי לקבל בתמורה את מחיר הקרן (המחיר ששילם הוא עבור הסחורה ובכלל זה כיסוי ההוצאות השוטפות) הרווח (שהוא מוסיף עבור עיסוקו במסחר) והמיסים שעליו לשלם לשלטונות. המוכר מחוייב במקבלי לשלם למי שסיפק לו את הסחורה את שאר חובותיו (שכירות הנכס, חשמל, מים ועוד) וכן את חובותיו למס. במידה ולא שילם את המוטל עליו הרי שעתיד ליתן את הדין על כך שהוא חייב לשלם ולא שילם, אבל התמורה שקיבל מהקונה היתה בצדק ובזכות, ולכן אין בזה חשש גזל.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הנקודה של השואל להבנתי היא שמע״מ זה מס שהקונה חייב בו והמוכר גובה אותו מהקונה בשביל המדינה. משכך, עולה השאלה האם המוכר שגבה אותו ולא מעביר אותו למדינה גוזל מהמדינה או מהקונה.

  2. בענין המע"מ , לכאורה אף אם המס משולם על חשבונו של הקונה (דהיינו שמשלם תוספת על מחיר המוצר) הרי מוגדר כערך מוסף דהיינו הגדלת מחיר המוצר. יתר על כך לא ידוע על מסלול תשלום מע"מ ע"י צרכן אלא רק ע"י המוכר. ואם המוכר לא שילם, הוא זה שיתן את הדין. לאור כל הנ"ל נראה שהמוכר הוא החייב בפועל למדינה והמדינה היא הנגנב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל