לתרומות לחץ כאן

יתכן רב שאומר שלא צריך סינון לאינטרנט?

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: מורה צדק זקן וחכם במאוד וצדיק שיש לו סמארטפון ומחשב בלי פילטר וכששואלים לו האם צריך פילטר ואומר שלא צריך, ורבו השאלות ששואלים בכל מינה ענינים בין יורה דעה בין ח"מ או"ח הוא בקי ועונה נכון, בין שאם יבדוקו בשאלות ובנושא כליו של ש"ע אפילו שאלה חדשה שבספרי האחרונים שבזמנינו והוא הצטדק כהפוסק הגדול ענה, אולם בענין תכנולוגיה יודע דעת גדולי ישראל בין בארץ בין בחו"ל ולא חס לפילטר, מה יש לעשות לעזור לו?

כשאנשים שואלים לרבנים שאומרים שאין צריך פילטר לבוגרים, אנשים מאמינים ומכחישים גדולי דור בקלות בלי לשים לב במה שאומרים באמרם זו חומרא ולא הלכה, סכנה מאוד הדבר. וגם יש שאומרים שאין הולכים אחרי הרוב כשאין סנהדרין ורק בשביל שרבנים שמחמירים אומרים משהו לא חייב לעשות או שזה לא אומר שעושים משהו אסור.

בקיצור יצר הרע על תכנולוגיה גדול מאוד ולא ידעתי עד כמה עד שלאחרונה אנשים המכירים באו לשאול מה הנכון ומה ששמעתי מן רבני העיר באסיפת רבנים ומעשים שהיו מעורב בה בטיפול קהילה כמה קילקולים הביאו לאנשים, מרי דאברהם יצילנו ממכשול בדבר זה.

לכן רציתי לשמוע חות דעת בכבודיכם כיצד להציל אנשים והחברים שבתמימות לא רואים הרע בדברים אלו ופתוחים לשמוע ?

סלח לי על טירחה בזה אלא שכואב לי מאוד להיות יום יום המכשול בדבר הזה. ואף מי שיש לו פילטר צריך גם לדעת כיצד להתעסק בדברים אלו, מעשה במקום פלוני שראיתי הרבה אנשים זקנים מלא זקן לבנה שהיה משתמשים בסמארטפון בין התפילה או קודם, שבמקום ללמוד ספר הדבר זה תופס לכמה הזמן.

ברכה והצלחה

תשובה:

רב שעונה כזו תשובה אינו ראוי לשמש כרב בישראל ואין ספק שחסר לו ביראת שמים. אין כזה דבר לומר אני לא מבין! כל ילד יודע שאינטרנט פרוץ זה אבי אבות הטומאה. ולפעמים זה מצוי שאדם הוא בקי מאוד ואין בו יראת שמים בעוונותינו הרבים.

יום טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל