לתרומות לחץ כאן

פת הבאה בכיסנין לאחר קביעות סעודה על מזונות

שאלה:

כשיהודי רוצה לקבוע סעודה על עוגת שמרים,נוטל ידיים ומברך המוציא,לאחר שאכל כדבעי,החליט לאכול גם ופלים או בקלוואה נכססת שלכו"ע (חוץ מהגרי'שא) ברכתם מזונות(3 התנאים בסימן קסח)האם יברך במ"מ כדין פת הבאה בכיסנין הבאה בתוך הסעודה או נאמר שהוא כבר אכל עוגה שברכתה במ'מ (אם לא היה קובע עליה סעודתו) על שבירך המוציא לחם מן הארץ(כיון שקבע סעודתו על העוגה)?

תשובה:

שלום וברכה

באופן זה, הבקלוואה היא גם חלק מהקביעות סעודה.

אמנם אם זה מאכל מזונות שלא שייך בו קביעות סעודה מן הדין וגם הוא לא נפטר בברכת המוציא, בודאי יש לברך בורא מיני מזונות, שהרי לא בירך ברכה זו אלא המוציא.

יש לדעת, כי בכל הנושא של טפלות בברכות, הטפלות היא לא למאכל אלא לברכה, כלומר שאם בירכת על העיקר אתה פוטר ברכה זו את הטפל. עד כדי כך, שבסימן ריב הביא השו"ע את דעת הסוברים, שאם אדם למשל שותה שתייה חריפה וכדי שיוכל לשתותה הוא צריך קצת לחם והלחם טפל לשתייה, והוא צריך להקדים את אכילתו לשתייה כדי שלא לשתות על בטן ריקה, הוא מברך על הלחם שהכל כברכת השתייה ופוטר את השתייה שהיא העיקר! ולכן אין כל משמעות למה שאכלת, ואם הברכה אינה מתאימה מאיזו שהיא סיבה הלכתית, יש לברך שוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל