לתרומות לחץ כאן

גרם למוכר לרצות למכור ולכן תובע מהקונה דמי תיווך

שאלה:

חבר בקהילה הציע לי דירה ללא תיווך הוא ידע שאני מחפש ועשה לי טובה יצרתי קשר עם המוכר ואמר לי שיחזיר לי תשובה ורשם את הטלפון שלי בינתיים ניסיתי פעם אחת ליצור עמו קשר ולא ענה תכננתי לנסות שוב בינתיים חבר אחר מהקהילה ניסה להציע לי דירה אחרת ולא רציתי אותה ותוך השיחה אמר שיש לו אולי עוד רעיון ומיד אמרתי לו שאני מכיר עוד דירה ואנחנו מדברים על הדירה הראשונה. נתתי לו להבין שאני בקשר עם המוכר ואני מתכנן כבר ליצור עמו שוב קשר. אציין שהחבר לא הציג עצמו רשמית כמתווך אחרי ששוחחתי שוב עם המוכר טען החבר שהוא היה מעורב בהצעה כיוון שהוא שכנע קודם את המוכר למכור במחיר מסויים. בדקתי עם המוכר ואמר שהרבה פנו אליו קודם וזכר שהבטיח לחזור אלי אך איבד את מספר הטלפון שלי. עוד ציין שאותו חבר פנה אליו ואמר לו שהוא מתעניין לעצמו ואמר לו שאם לא יקנה יחפש לו קונה ולא יקח מהמוכר תיווך עכשיו שאנחנו רוצים להתקדם, החבר טוען שמגיע לו תיווך ממני כיוון שהוא ניהל קודם משא ומתן למכירה עם המוכר ובעקבות כך הוא השתכנע למכור ובדיוק כשאני דיברתי איתו אז המוכר ענה לי שמוכן להתקדם. רציתי לברר מה ההלכה במקרה כזה? האם אני צריך לתת לו דמי תיווך?

תשובה:

שלום וברכה,

המתווך לא עשה פעולת תיווך לא מצד המוכר ולא מצד הקונה ולכן אינו זכאי לדמי תיווך כלל.

בהצלחה.

מקורות:

המתווך לא הציע לך את הדירה אלא אתה שמעת עליה מחבר אחר. וכשהציע לך המתווך את הדירה כבר נודע לך ממנה והייתה באמצע להשיג את המוכר. ולכן מהצד שלך הוא לא נחשב מתווך.

הטענה שטוען המתווך שניהל מו"מ עם המוכר וזה גרם למוכר לרצות למכור. אין זה פעולה שמשלמים עליה דמי תיווך, ובפרט שהמו"מ עם המוכר היה לטובת עצמו ולא פעל עבורך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל