לתרומות לחץ כאן

מחסום אישי בחניה משותפת

שאלה:

שלום רב,
ברחבת הבניינים שלנו אין הצמדה של חנייה, וכל שכן חונה במקום הפנוי שמוצא באופן אקראי. לאחרונה קנו כמה שכנים רכב חשמלי והתקינו מתקן הטענה, כל אחד בחניה מסויימת, ואף שמו מחסום אישי. שכנים אחרים ראו ואף הם התקינו מחסום אישי באחת החניות. הדבר גורם לתרעומת של השכנים שלא שמו מחסום כי נוצרה הרגשה של תחרות – מי יתפוס את החניות הקרובות יותר לכניסה לבניין. מלבד זה בעתיד מסתבר שעוד שכנים ירצו לקנות רכב חשמלי ולהתקין עמדת טעינה, ואז המקומות הקרובים לבניין מוגבלים והם ייאלצו למתוח כבלים למרחק ארוך, דבר מסובך ואולי לא אפשרי. האם אפשר למנוע משכן ל"תפוס" לו מקום ולשים מחסום אישי? ואם אפשר לכפות את כולם לעשות הגרלה ולחלוק את כל החניות בצורה הוגנת?

תשובה:

שלום וברכה,

בהתקנת מחסום לחנייה נחשב שלוקח את השטח לעצמו, כיון שמונע אחרים לחנות בחנייה, ולכן אין כל משמעות לתפיסת חניות. וכדי לתפוס חניה צריך לעשות חלוקת השותפים שכולם יחלקו את החניות, ואם יש חנייה אחת טובה יותר, יצטרך לשלם דמי איזון לבעל חנייה שמקבל חנייה פחות טובה.

בהצלחה. 

מקורות:

ראה שו"ע סימן קמ סעיף טו שאם בנה מחיצה בחצר המשותפת ודרך להקפיד ולא מיחו בו יש לו חזקה. וראה בנתיבות שם שביאר שאם לוקח קרקע לעצמו אין זה חזקת תשמישים אלא חזקת קרקעות, ובחזקת קרקעות לא מועיל שתיקה של השכנים שלא מוחים אלא צריך ג' שנים וטענה שרכש. ולכן אין משמעות לתפיסת חניות, אלא צריך שהשכנים יחליטו על חלוקת החניות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל