לתרומות לחץ כאן

פטפוטים עם בנות

שאלה:

שלום לרב
קראתי בהמון מקומות את האפשרות של דיבור מול בנות, עכשיו כולם אמרו בערך את אותו הדבר, מותר רק לצורך עינייני. אבל סתם ככה לשבת איתם ולדבר אסור.
אני במשצים קורס דתי, שכשאתה חניך זה נפרד וכשאתה מדריך זה כבר ביחד, יוצא לפעמים בערב שכל המדריכים עושים ישבצ וזה וצוחקים פה ומדברים על זה או סתם שאני מדבר עם מישהי על סתם משהו. וזה נראה לי די מוגזם להגיד שזה אסור ממש כי זה בשבילי ממש כמו לדבר עם בנים. חשבתי אולי שיש איזשהו היתר שאוכל לסמוך עליו כי גם אם אני אתחיל לשמור על זה אני אראה כמו צול ליד כולם.
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה ידידי, חז"ל כבר אמרו שאין אפוטרופוס לעריות! נראה לך שזה שום דבר בשבילך אבל בסוף עלול להווצר משהו איזה קשר או משהו שמביא להרהורי עבירה, ואז קשה מאוד להנצל מהחטא. לכן, עלינו לשמוע לדברי חכמים ולא לנהוג יחסי חברות עם בנות, זה חשוב מאוד בכלל בחברה וגם בהמשך בעבודה, ובזכות ההקפדה הזו ניצלים מעוגמות נפש גדולות מאוד. אין לך מושג כמה פעמים נתקלנו כאן באתר בגברים או נשים חרדים/יות שמעולם לא חשבו שעלולים להגיע לידי חטא, ועכשיו הם מרגישים שחייהם נהרסו, לפעמים כל חיי הנישואין שלהם נחרבו ועודואינני רוצה להרחיב ולפרט אבל כל אחד מבין שכל מה שנראה בעינינו קטן וכלום, עלול להגיע למקומות אחרים, ואז הכאב הוא עצום.

בשורות טובות ובורא עולם ישלח לך את עזרתו להיות חזק ולא להתבייש בפני המלעיגים עליך בעבודת ה' כלשון השולחן ערוך בסימן א'.

חזק ואמץ.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. ‏אשרינו ‏שאנחנו יהודים אשרינו שאנחנו אהובים ‏אשרינו שיש לנו את החבר הכי טוב מכל החברים, החבר שלעולם לא ישפוט אותנו ותמיד יאהב אותנו, ‏הקדוש ברוך הוא ‏ידיד נפשנו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל