שאלה:
ידוע מנהג הספרדים שמי שיש לו חיוב לומר קדיש בשבוע של היארציאט על אביו או אימו להתחיל באמירת קדיש בתפילת ערבית של שבת שקודם ליארציאט , השאלה היא האם במקום שמתפללים תפילת ערבית מוקדמת (מפלג המנחה) האם הולכים לפי המציאות שהרי עדיין יום ולא התחיל החיוב או לפי התפילה וכיוון שהתפללו ערבית מתחיל החיוב וצריך להתחיל באמירת קדיש בתפילת ערבית אע"פ שעדיין יום?
בברכה רבה
תשובה:
כיון שזו תפילת ערבית, זה נחשב כמו לילה ויש לומר קדיש.
מקורות:
ראה כאן חידוש גדול מזה לגבי אנשים המתפללים ערבית בפלג בערב ראש חודש, שעליהם לומר יעלה ויבוא!
איני מבין מה החידוש הגדול. ברור שמי שמתפלל ערבית, מתפלל ערבית.
אולי יש חידוש לגבי פורים, שאז ההזכרה שלו שונה. יתכן שבזה אולי היה מקום לחלק (כמובן שבלמעשה אין חילוק, אך התכוונתי להוו"א).
מה עם הקדיש בערבית של סוף יום היורצייט כשמתפלל בפלג המנחה? האם אומר גם אותו שהרי עדיין יום או שלא כיוון שהערבית שייכת ליום הבא (אשמח למקור)
לכאורה אם צדקתי בהשוואת הדינים לעיל גם כאן זה נכון, אמנם לא מזיק לומר את הקדיש… בשונה מהנושא שם.
השאר תגובה