לתרומות לחץ כאן

תביעת ביטוח חובה בגין תאונת דרכים

שאלה:

שלום עליכם , נכנסו בנו ונגרמה תאונת שרשרת , האם אפשר לדבר עם עורך דין לגבי תביעת ביטוח חובה ? (ימי מחלה שלנו שהיינו בבית , ולידה מוקדמת שיכול להיות שנגרמה בעקבות התאונה ) ברוך השם לידה תקינה ,הסוכן ביטוח שלח לי עורך דין לעניינים האלה השאלה אם אפשר פשוט לדבר איתו והוא ידאג לתבוע או לא , אם השאלה צריכה להיות מופנת לדיין אשמח לדעת .

תשובה:

שלום וברכה, 

בכל נושא של ביטוח מותר לך לפנות לבית משפט, ולכן גם מותר לך לשלוח עו"ד שייצג אותך כדי שתקבל את כל מה מה שמגיע לך לפי חוק.

בהצלחה.

מקורות:

בכל ביטוח מותר לך לתבוע לפי מה שמחייבים בבית משפט – גם בפיצויים שמעבר גדרי ההלכה, כיון שהביטוח התחייבו מראש שהם משלמים לפי מה שמחייבים בבית משפט. ולכן מותר לך לפנות לבית משפט כדי לברר כמה מגיע לך והביטוח מכסה את מה שהתחייבו לשלם כפי הפסיקה של בית משפט.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הלשון ”הם התחייבו מראש לשלם כפי קביעת בית המשפט” קצת תמוה. מה זה שונה מכל שטר שבו יכתבו מראש שכל תביעה תוכרע בבי”מ? וכי זה יתיר תביעה שכזאת? או בכלל חתימה על הסכם כזה?

  2. ישנם ב' חלקים התביעה לשלם יותר מדין תורה אינה כרוכה בגזל כיון שהם התחייבו לשלם לפי חוקי הגויים. העובדה שהולכים לבית משפט ולא לבית דין משום שהם לא יכולים לדון בבית דין וממילא לא יסכימו להתדיין בבית דין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל