לתרומות לחץ כאן

בין אדם לחברו – פגיעה במישהו

שאלה:

שלום כבוד הרב,
רציתי לשאול 2 שאלות העוסקות בפגיעה באדם.
1. בתקופת הקורונה הקימו בית כנסת מתחת לבית שלי. הוא היה מוזנח ברמות על והפריע לי מבחינות רבות למרות שאני מתפללת יום יום בבית כנסת ולכאורה היה נחמד אם היה לי מנין בבנין. לדעתי אסור שבית מקדש מעט יהיה ככ מוזנח וכמו כן אכלו שם, נשים לא יכלו לעבור ועוד ועוד. ועד הבית, אשה מהבנין שפניתי אליה בבקשה לפרק את בית הכנסת התעלמה לגמרי מפנייתי ומאד מאד נפגעתי מבחינות שונות. לא רק כי הפריע לי המצב של בית הכנסת אלא גם שפשוט התעלמה מבקשתי. נפגעתי ממנה על רקע אישי. בזמנו התייעצתי איתכם מה לעשות ואמרתם לי שהקורונה הרי לא תהיה לנצח ולכן לא כדאי לי לפגוע ביחסי שכנות. ואכן למרות שבשלב מסויים חשבתי לפנות למשטרה (רעש אחרי חצות, אף אחד לא לבש מסכות כשמדובר בקורונה הראשונה שכולם לבשו ועוד) והבלגתי. במשך הזמן המנין התבטל מעצמו וכולם חזרו לבתי הכנסת. אני נשארתי עם הפגיעה. למרות שאמרתי המון פעמים שאני מוחלת לאותה אישה בלב שלם, אלוקים הרי קורא מחשבות והוא יודע שלא הצלחתי למחול. בחודש האחרון אותה אישה צעירה חלתה במחלה ומצבה קשה מאד. אני לא יכולה להפסיק לחשוב שזה בגללי. מיליון פעם אני אומרת לעצמי שמחול לה ושהיא תבריא ושהכל מהשמים והיא רק השליחה וזה משמים וגם ארגנתי את כל הבניין לתהילים עליה וכו וכו ועדיין אני מרגישה שמי יודע אם לא אני גרמתי לה לחלות. השאלה איך באמת מוחלים בלב שלם כך שיעיד עלי בוחן לבבות שאכן סלחתי?
השאלה השניה שלי הפוכה: בבית הכנסת שלי אני מעין גבאית עזרת הנשים . אני פותחת, נועלת, מנקה ועוד. אחת המתפללות החדשות נפגעה ממני מאד. הבנתי שהיא התפללה במס' בתי כנסת ובכל מקום נפגעה ועזבה והגיעה גם אלינו ואז נפגעה ממני ועזבה. ניסיתי להתקשר אליה להתנצל והיא לא מוכנה לענות או בכלל לדבר. פגשתי אותה ברחוב וניגשתי אליה והיא התעלמה במופגן ממני. אינני יודעת מה בדיוק עשיתי אך יש לי מס' השערות. מה לעשות? אני לא רוצה לפגוע באף אחד ובאמת רוצה שתסלח לי עלי לציין שהיא קצת מפחידה אותי . אני לא יכולה לשים את האצבע מה בדיוק מפחיד בה אך עובדה.
מה לעשות? איך לגרום לה לסלוח לי ?

תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה

1. קראתי בצער את שאלתך, אבל ברור בעיני שאין מקום לחשש כלל, ודאי מחלת לה בלב שלם, ואנחנו לעולם לא עושים חשבונות שמים, ועם כל הכבוד שאני רוכש לכולנו, יש בורא לעולם, והוא לבדו מכה וחובש, לא אנחנו אחראים למחלות כאן בעולם הזה וגם לא לרפואות, זה נהדר שמחלת לה, והכל בסדר גמורץ המשיכו להתפלל ושנשמע בשורות טובות ישועות ונחמות.

2. אני משוכנע שאת משתדלת שיהיה טוב, אני מבין שמדובר באשה קשת יום וקשת רוח, וגם אם היא נפגעה זה לא משהו אישי שקשור אליך, השתדלת לרצות אותה וזה מצויין, ומעבר לכך אין צורך לעסוק בזה יותר.

ברכה והצלחה ושיהיו תמיד רק שמחות.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל