לתרומות לחץ כאן

תנאים בחוזה העבודה

שאלה:

שלו' לכבוד הרב,

בטופס/חוזה ההעסקה יש סעיף שאוסר על העובדים לקבל טובת הנאה ממקבל השירות אליו אנו נשלחים או ממשפחתו. לפני מספר ימים שאלו אותי מהמשרד אם אוכל לכמה שעות באופן ארעי להגיע ולתת עזרה לאדם שדי דחוף זקוק לה, ונענתי לקריאה הזו. לאחר ביצוע הדבר בן ביתו של מקבל השירות הביע הערכתו על שבאתי יחסית מרחוק לעזור ועל שעזרתי להם מאוד והוציא שטר כסף ומסר לידי ואמר זה ממני. הפצרתי בו שאין צורך שיעשה זאת, אך גם הוא הפציר בי שוב לתת לי את זה ונענתי לו(יותר ממה שיש לי מה לעשות עם השטר אולי יותר לא רציתי לצער אותו על כך שרצה מאוד לתת). (לא זכרתי באותו זמן את תנאי החוזה הנ"ל שאסרו לנו לקחת טובת ההנאה ממקבלי השירות). בעבר היה משהו דומה לזה רק ששם קבלנו כהכרת הטוב וכהערכה בקבוק יין וששאלתי במשרד מה עושים עם זה, אם זכור לי נכון נאמר לי שדבר כמו יין והדומה לזה אז זה בסדר.

א. האם ניתן להניח שגם הפעם זה בסדר או שמא צריך לבקש במשרד (שהוא מקבל הוראותיו מבעלי החברה) אישור מפורש שמסכימים ואז זה יהיה בסדר?

תשובה:

שלום וברכה,

עובד שהתחייב שלא לקבל טובת הנאה, צריך לבדוק את החוזה האם כתוב שמתחייב לא לקבל. או מתחייב להעביר את הטובת הנאה למעביד. אם מתחייב שלא לקבל, אם קיבל העובד הרווח שייך לעובד, כיון שאין התחייבות להעביר את הטובת הנאה למעביד. אם יש התחייבות להעביר את הטובת הנאה למעביד, הרי יש כאן התחייבות לשלם כל כסף שיקבל מהלקוחות למעביד.

במקרה שלך אני מבין שקראו לך מעבר למסגרת העבודה, ולכן הם נתנו לך תוספת תשלום, ומסתבר שעל עבודה שמחוץ למסגרת שהסכמת לקבל, התוספת שייכת לך, כיון ששעות אלו לא נכללות במסגרת העבודה.

בהצלחה. 

מקורות:

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודה לרב ורק ברשותו אם הבנתי היטב : אבקש לראות את החוזה שוב, לי נראה שאין התחיי'בות להעביר את הטובה למעסיק אלא רק שלא לקבל, ובמידה שכך הוא האם חובה / ראוי לידע ולבקש רשות המשרד להשאיר את קבלת טובה זו בידי, או שאין עלי חובה?

    ב. הפניה והשליחה אל אותו אדם ומשפחתו היתה מהמשרד במסגרת שעות עבודה מקובלות ולא מאותו אדם , רק שהייתי פנוי מעבודה באותו יום ובאופן אפשר לומר חד פעמי בקשו שאעזור שם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל