לתרומות לחץ כאן

קביעות עיתים לתורה

שאלה:

שלום כבוד הרב.
יש לי שאלה לגבי לימוד תורה: ב״ה יש לי ספרים בהם אני לומד כל יום בלי נדר, חברותא בגמרא בערב, ומשתדלים ׳לחטוף׳ מה שאפשר בין לבין..
אך הבעיה היא שאין לי זמנים קבועים. את הספרים הקבועים אני לומד פשוט בזמנים הפנויים שלי (וזה משתנה), והלימוד חברותא יכול להיות ב8, או תשע וחצי או עשר.. כל פעם משהו אחר.
האם זה נחשב שאני קובע עיתים ?

תשובה:

שלום וברכה ידידי, בוא נפריד בין הדברים: עיקר הענין ועיקרה של מצוה הוא עצם הלימוד ואת זה אתה אני עושה כפי שאני מבין, אלא שחכמי הדורות ברוחב בינתם ירדו לסוף דעתנו, וידעו שכאשר אין זמן קבוע ללימוד, איכשהוא זה לא תמיד מתבצע, שוכחים, או יש כל מיני אילוצים לא צפויים וכו', ולכן הורו לנו שמאוד חשוב לקבוע זמן ללימוד, מה שנקרא קביעות עיתים לתורה, כאשר יש זמן קבוע, היום מסתובב סביב זה ולא להיפך, כאשר יש דברים שצריכים להתבצע הם אמורים להתכתב עם הצורך הזה ולא להיפך, ולכן זה כל כך חשוב כן לנסות להשתדל לקבוע זמן מסויים ללימוד, ואז, גם אם לפעמים נאלצים לחרוג ממנו, הלימוד לא יתבטל.

בהצלחה רבה מאוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל