לתרומות לחץ כאן

חרטה על גט

שאלה:

שלום אני ובעלי התגרשנו והוא כהן וכבר באותו היום מאוחר יותר היינו ביחד ומרגישים חרטה עצומה על המהלך הזה אוהבים מאוד ולא יודעים מה לעשות
האם אפשר לבטל את הגט? האם אפשר להיות ביחד ? מזה אומר אם אנחנו מתחרטים ומיום הגט אנחנו כבר היינו יחד ?

תשובה:

שלום רב,

לצערי אני לא איש בשורות עבורכם. לאחר הגט אין חרטה ממנו. זה מעשה משמעותי שעושים ובכהנים הוא אל חזור. העובדה שאתם ביחד צריכים לדעת שזה איסור מדאורייתא גם אם אתם לא נשואים. ויתכן שגם יש לזה השלכה האם צריכים גט נוסף או לא. אבל בכל מקרה בין אם צריכים ובין אם לאו, אסור לכם להישאר ביחד כאמור, זה איסור תורה.

מקורות:

ראה בפתחי תשובה סי' קמט סק"ב שהביא מחלוקת בין הרדב"ז לאבני מלואים בדעת הרשב"א אם באופן של איסור גם אומרים אין אדם עושה בעילתו בעילת זנות. ועוד הביא שם את הגרע"א שכתב שבכהן לא אומרים זאת משום שאם הם מתכוונים לשם קידושין בכך הוא עובר על איסור חמור יותר לדעת הרמב"ם מאשר ללא איסור ולכן לא אומרים אאעבב"ז. אולם יתכן שסברא זו אינה מוסכמת, משום שדעת הרא"ש והר"ן בכתובות כז בסוגיה של לא יגורו גרוש וגרושה באותו מבוי שהסוגיה עוסקת רק בגרוש וגרושה האסורים זה לזה כמו בכהן או כאשר האישה נישאה לאחר. ובמקרה של מחזיר גרושתו לאחר שנישאת עוברים על איסור תורה רק לאחר נישואין שהרי בזה מבואר בגמ' אביי ורבא מסכימים שבעל ולא קידש אינו לוקה. א"כ כדי לעבור על איסור תורה הם צריכים להתכוון לשם קידושין. א"כ מוכח שלשיטתם גם בכה"ג אנו אומרים אין אדם עושה בעילתו בעילת זנות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל