לתרומות לחץ כאן

גט לחומרא מנישואין אזרחיים

שאלה:

שלום,
אישה שהתחתנה בנישואים אזרחיים בלבד והתגרשה וקיבלה גט לחומרא לאחר אותם נישואים אזרחיים, האם בגלל שהיא קיבלה גט לחומרא אז הגט גורם לכך שאותם נישואים אזרחיים נחשבים לקידושין בדיעבד? כי הרי ניתן גט..
הרי נישואים אזרחיים לא תמיד מסתיימים בגט לחומרא, לעיתים בית הדין הרבני מתיר נישואים אזרחיים ללא גט. אז האם במצב שבו ניתן גט לחומרא לאחר נישואים אזרחיים זה גורם לכך שאותם נישואים אזרחיים נחשבים לקידושין בדיעבד?
אשמח לתשובה

תשובה:

לא הבנתי לגבי מה השאלה? מה זה בעצם משנה? האם רוצים להתחתן עם כהן? אם כן, יש בהחלט לפנות לבית הדין ולברר את המעמד האישי, שכן גם אם הקידושין נשארים רק בספק ולחומרא, עצם נתינת הגט לחומרא מהווה פסול לכהונה מחמת הסוגיא של "ריח הגט", כך הורה בשו"ת הר צבי (אבהע"ז סי' לג), אמנם יש שצידדו באופנים מסויימים להקל בכך, ראה שו"ת שמש ומגן (ח"ג סי' יג – יד) ובכל מקרה יש לדון היטב לגופו.

אולי תסבירי יותר את שאלתך כי לא בטוח שהבנתי.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה על המענה!!!
    לא התכוונתי לגבי נישואין עם כהן לאחר גט לחומרא. הכוונה שלי הייתה לגבי האם העובדה שניתן גט לחומרא לאחר נישואין אזרחיים זה גורם לאותם נישואין אזרחיים להיחשב לקידושין בדיעבד כי ניתן גט? הכוונה להשלכות של איסור אישה לבעלה ובועלה או חס וחלילה לגבי ממזרות.
    כי הרי יש מצבים שנישואין אזרחיים לא מסתיימים בגט לחומרא, אז אם כן הצריכו גט לחומרא זה גורם לכך שהנישואין האזרחיים נחשבים לקידושין בדיעבד?

  2. ראשית זה לא תלוי במקרה הספציפי אם ניתן גט לחומרא או לא, משום הקידושין האזרחיים בכל מקרה הם שווים. אבל אני מבין היטב את כוונתך. שאלתך היא באופן כללי עצם העובדה שמצריכים גט לחומרא האם זה לא אומר שיש כאן ספק קידושין לפחות שיש לזה השלכה לא רק לגבי הגט עצמו אלא לעוד עניינים כמו איסור לבעל ולבועל. אז התשובה היא ברורה שאין בזה איסור לבעל ולבועל. ורק משום האיסור החמור של אשת איש הצריכו ללכת רחוק ולחומרא כשאפשר. כלומר, מעיקר הדין ברור שאין במעשה זה כל קידושין, אבל מאחר שהאיסור של אשת איש הוא חמור מאד החמירו בעניין זה בלבד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל