לתרומות לחץ כאן

צניעות באיפור

שאלה:

שלום רב,
מאז ימי נערותי המוקדמים (מאוד) אני נוהגת להתאפר בצורה די משמעותית המדגישה מאוד את העיניים.
ניסיתי כבר מספר פעמים לעבוד על זה ולהתאפר עדין יותר, אך אני לא מסוגלת לראות את עצמי כך. זה גורם לי להרגיש שאני מבטלת את עצמי וזה משפיע עלי בצורה לא חיובית. ניתן לקרוא לזה שצורת האיפור הזו היא הביטחון העצמי שלי… אני מתאפרת בכל מצב, אפילו אם אני רק נפגשת עם אמא שלי (ואולי לא במקרה אני מדגישה את זה, כי יתכן שזה מגיע מהמקום שאמא שלי, שלמרות היותה סופר צנועה, תמיד שפטה אותי לפי המראה שלי – ולא באה בטענות כלפיה חלילה).
יכולה לספר שבמשך תקופה מסוימת (קצרה במיוחד) ניסיתי להתאפר בצורה עדינה יותר והייתי ממש כבויה, לא העזתי להרים מבט ברחוב. כשהחלטתי להתאפר שוב בצורה הרגילה פתאום חזר לי הביטחון והשמחה שהיו אצלי קודם… אז מה עושים במקרה כזה? מצד אחד לא רוצה להכשיל ולהחטיא, מצד שני זה מכבה אותי!!!
תודה!

תשובה:

אינני בקי באיפור כדי להבין בדיוק, אבל את יכול להתאפר בעיניים, [עפרון רימייל וצלליות], אבל לא צריך שיהיה זועק עד לשמים, לוקחים צבע עדין.

[באופן כללי הייתי ממליץ על איזה קאוצ'ינג לחיזוק הדימוי העצמי, אני בטוח וגם רואה כאן בשאלותייך שיש בך המון פנימיות ועומק, אין סיבה שתרגישי כה "נזקקת לבריות" לאישור של הסביבה האם את שווה, בטח לא בחזות החיצונית בלבד, זה נחליש ללא סיבה].

שבת שלום ובהצלחה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. חזרתי לספר לרב איך פעלתי בעקבות עצתו המועילה… כמו שכתבתי, היחסים עם אמי היו מאוד רעועים כבר מאז היותי ילדה (יכולתי לדבר איתה גם אחת לשבועיים), והבנתי שהתיקון יגיע משם. עשיתי צעד מאוד לא פשוט וביקשתי ממנה ללמוד באופן יומיומי לימוד כלשהו. החלטנו יחד על ספר הלכות לבת ישראל.. וכך הרווחתי גם כיבוד הורים (ראיתי פתאום כמה חשוב לה הקשר ביננו) גם חיזוק הביטחון העצמי (בצורה ממש מפתיעה) וגם לימוד הלכות שמסייע מאוד… ה' יעזור שנזכה להתמיד בזה.. תודה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל