שאלה:
מי שמחמיר שלא לאכול שרויה בפסח האם יש להקפיד על כך גם בערב פסח?
האם בשנה זו יש מקום להקל יותר כדי לצאת סעודה שלישית בתבשיל שברכתו מזונות שיש בה עדיפות על דגים או פירות?
תשובה:
שלום וברכה
כיון ששרויה זה רק מנהג, ממילא קשה לענות על כך, כי אצל כל אחד זה תלוי במה שנהגו אצלו… לפי מה שהתברר לי, בחב"ד נהגו להחמיר בשרויה גם בערב פסח. אין להקל בזה לפי דעתי לצורך סעודה שלישית.
באמת כל שנתבשל קודם פסח אין צורך להחמיר כלל דאפילו ניחוש שנשאר משהו קמח ונתחמץ כבר נתבטל קודם פסח ורק משום הרחקה אין אוכלים כלל, ומדוע אין סעודה שלישית עדיף על הרחקה זו
כשיש מנהג לא לאכול, זה נכנס לשאלה של נדר.
לכבדו הרב נראה שיש מקום לומר שמאחר וחומרא של שרויה מתחיל מהשו"ע הרב (תשובות ו) והרי השו"ע הרב עצמו (תעא ח) מתיר בערב פסח לאכול מצה שהתפוררה ונילושה במים לפחות עד שעה עשירית הרי שבזמן איסור חמץ מות שרויה בערב פסח
מבחינה הלכתית ברור, אני קר אמרתי לפי מה שהבנתי שכן נהגו בזה חומרא, זה נושא שתלוי במנהגים שונים ואפשרי לבררו כל אחד בקהילתו.
השאר תגובה