שאלה:
מי שנטל ידיים לסעודה ולפני המוציא נזכר שלא בירך על השתיה החמה ששותה בסעודה ובדרך כלל מברך לפני הסעודה על השתיה החמה האם יכול לברך לפני המוציא שהכל?
תשובה:
שלום וברכה
אין לי בזה הכרעה ברורה… מצד אחד הרי גביל לתורא ושאר צרכי סעודה מותר בשעת הדחק לומר אפילו בין ברכת המוציא לאכילה, וכן קידוש למי ששכח לעשות, ראה סי' רעא סעי' יב, ויש שנהגו כך לכתחילה בקידוש, מאידך כך זו רק חומרא שהזכיר השו"ע בסי' קעד ואינו חיוב מן הדין, ורבים אינם מקפידים על כך. נטיית הלב אומרת שאם הוא מקפיד על כך תמיד – מותר. בפרט שיש בזה גם חשש נדר קצת.. ובפרט שהפסק בין נטילה להמוציא לעולם הוא יותר קל מהפסק בין המוציא לאכילה… ראה סי' קסו.