לתרומות לחץ כאן

ייעוץ – התמכרות להימורים

שאלה:

שלום וברכה,
השאלה שלי לא הלכתית אבל הייתי שמחה לקבל ייעוץ כי אני לא יודעת למי לפנות.
לצערי אחי התמכר להימורים. החיים שלו לא פשוטים כלל, והוא עובר ניסיונות גדולים ל"ע. הדרך שלו לשכוח ולברוח היא ההימורים. יש לו 4 ילדים ואישה שלא עובדת והוא מפסיד כסף רב לעיתים קרובות מאוד.
אני מניחה שלאישתו אין מושג בדבר, כי הוא לא היה מעז לספר לה שהוא הפסיד משכורת שלמה בחצי שעה…
המשפחה נחשבת חרדית, אך אני בספק מה רמת הדתיות האמיתית של אחי ולפי מה שנראה לי יראת השמים שלו נמוכה מאוד, ככה שגם כשמנסים לדבר איתו ולהסביר לו את חומרת העניין זה לא ממש מזיז לו… (מעבר להימורים עצמם, כל מה שקורה מסביב בזמן ההימורים).
זה משפיע עליו גם ברמת העבודה שלו. מאחר והראש שלו כל היום בזה, הוא מזלזל בלקוחות שלו, מגיש עבודה לקויה מאוד, לא עונה ללקוחות ומזלזל בהם. יצא לו שם רע מאוד בסביבה, ככה שגם הפרנסה שלו מקרטעת ממש.
דבר גורר דבר…
מה עושים? למי פונים?
הבנאדם על פי תהום, עוד מעט ממש והוא מתרסק לגמרי מכל הבחינות. תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את התיאור המצער שלך, ברור שהטיפול במצב חייב להיות משולב, ראשית נשמע שהוא סובל מקשיים רגשיים שצריך להבין את מקורם, אבל אלו קשיים שחייבים טיפול מקצועי רגשי. שנית הוא חייב טיפול בהתמכרויות, ובענין זה כדאי לפנות לייעוץ בעמותת ריטורנו, עמות חרדית לטיפול בהתמכרויות. הבעיה היא שמאוד קשה לטפל באדם בוגר שלא מבין שיש לו בעיה ולא מוכן להכיר בה, ולצורך זה אתם חייבים לגייס מישהו מהסביבה הקרובה שאחיך מעריך אותו ואת שיקול דעתו, שהוא יקח אותו לשיחה מעמיקה ויסביר לו שהוא מחריב לעצמו את החיים באופן בלתי הפיך, ובאופן זה הוא עומד להשאר בלי משפחה, בודד, ובלי פרנסה, עם שם גרוע מאוד וללא אהבת חברים. אם הוא יסביר לו את זה בצורה חדה אבל יוצרת אימון, שיבין שהכל בה מתוך אהבה ודאגה ושיקול הדעת, אני מקווה שזה ישפיע עליו לטובה.

בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל