לתרומות לחץ כאן

קשר ומתנות בין גרוש לגרושתו

שאלה:

שלום רב,
ההורים שלי גרושים, ואבי התחתן בחזרה.
אבא שלי כבר כמה פעמים מנסה להעביר לאמא שלי מתנות דרכינו, וכששאלתי אותו מה דחוף לו, הוא אמר לי שהוא מרחם עליה, ושנביא לה את זה בלי לומר לה שזה ממנו (מתנה בשווי 400 ש"ח). בעלי אסר עלי בשום אופן לתת לה את זה, כי גם ככה היחסים בין האחים בעייתיים בגלל ההתערבות שלו, והוא לא רוצה לחמם את העסק. אני יודעת שאם אני אשיב לאבא שלי בשלילה הוא ממש התאכזב, מה גם שהמתנה יקרה ועולה יקר ותיזרק לפח. (וכן, הוא לא רוצה שאישתו החדשה תדע מזה, הוא עושה את זה מאחורי גבה). יש צד בהלכה שאוסר להעביר מתנות בין גרוש לגרושתו, שאומר לו את ההלכה כדי שירד מאמא שלי ומהרעיונות שלו?

תשובה:

שלם רב,

ודאי שאתה צריך לתת את המתנה/ות לאמא שלך. אין שום איסור או הגבלה על הגרוש שלא לתת מתנה גרושתו. להיפך, בספר החינוך כתב שיש מצוה לזון את גרושתו. ההגבלות ההלכתיות הן על קשר של מפגשים או דיבור במפגשים בניהם כמבואר בסי' קיט בסופו. אולם אם אביך מרגיש רצון לתת לה מתנה כדי לסייע לה, תבוא עליו ברכה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. גם אם היא לא מעוניינת במתנות שלו?
    ובנוסף, יש כמה אחים שמתנגדים לקשר שלנו עם אבא שלי, ואם יוודע להם שאני עזרתי לו בעניין הם ממש יכעסו וזה ייצור מריבה. האם גם אז כדאי לקחת את הסיכון הזה?

  2. אם היא לא רוצה היא לא חייבת, אפשר לומר לו שהיא לא מעונינת. הנושא של האחים לא רלוונטי, הם לא צריכים לדעת את הדבר, ולגבי עצם הקשר עם האבא אתם צודקים, ואין כל זכות לכעוס עליכם, ואם לא תגררו למריבה אף אחד לא יוכל לריב איתכם, כי בכל מריבה צריך שני צדדים. בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל