לתרומות לחץ כאן

חודש אלול – מה אסור? שמיעת מוזיקה?

שאלה:

שלום. לא מזמן הגענו לסוף 3 השבועות ימי המיצרים, שוב מותר לשמוע מוזיקה והכל כרגיל. אך כמדומני שוב נכנסנו של רחמים וסליחות. ארצה בבקשה לדעת האם בקרוב מאדעוד ימים ספורים שוב יהיה איסור לשמוע מוזיקה כולל כל שאר האיסורים? אם כן, אודה לך אם תוכל לתת לי תאריכים מדוייקים לאיסורים השונים התחל מהיום (אם וכאשר). תודה לך.

תשובה:

אין כל איסור לשמוע מוזיקה בימי חודש אלול, אין כלל דינים מיוחדים לחודש זה, מלבד הדגש המיוחד על הנושא של חזרה בתשובה והתקדמות לקראת יום המלכתו של הקדוש ברוך הוא עלינו ביום ראש השנה ויום כפרת העוונות ביום הכיפורים, ועצם ההכנה הנדרשת והמתבקשת מכך שאלו ימי דין שכל אחד רוצה לצאת בהם זכאי ולזכות לשנה טובה ומאושרת. ולכן תוקעים בו בשופר בכל יום לאחר התפילה, להתעורר לחזור בתשובה, יש מקור לכך שבראש חודש אלול תקעו בשופר כבר כשהיו ישראל במדבר, ומובא בטור שלכן קבעו גם כן לתקוע באלול בשופר.

מקורות:

פרקי דרבי אליעזר מו:

"רבי יהושע בן קרחה אומר: ארבעים יום עשה משה בהר, קורא במקרא ביום ושונה במשנה בלילה, ולאחר ארבעים יום לקח את הלוחות וירד אל המחנה. ובשבעה עשר בתמוז שיבר את הלוחות, והרג את לייטי ישראל, ועשה ארבעים יום במחנה עד ששרף את העגל וכיתתו כעפר הארץ, והרג את כל אשר נשק לעגל, והכרית עבודה זרה מישראל, והתקין כל שבט במקומו. ובראש חודש אלול אמר הקב"ה למשה: עלה אלי ההרה (דברים י, א), והעבירו שופר בכל המחנה, שהרי משה עולה להר, שלא יטעו עוד אחר העבודה זרה. והקב"ה נתעלה אותו היום באותו שופר, שנאמר (תהלים מז, ו): עָלָה אֱלוֹהִים בִּתְרוּעָה ה' בְּקוֹל שׁוֹפָר. ועל כן התקינו חכמים שיהיו תוקעין בשופר בראש חודש אלול בכל שנה ושנה".

 

כתיבה וחתימה טובה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל