לתרומות לחץ כאן

שכן שדורש השתתפות ביסודות לאחר עשר שנים מהבנייה

שאלה:

שכן שלי שגר שני קומות מתחתי לפני 10 שנים בנה . הוא סגר מרפסת קיימת שתחתיה יש יסודות מוכנים שהגיעו עם הבניין בקשתי ממנו לבנות מעליו והוא אמר לי שאין בעיה ונתן לי את הרשות . היום לאחר 10 שנים הוא בא בטענה שבניתי ללא רשות ודורש שאני ישתתף בעמודים . האים אני חייב להשתתף איתו בעמודים לדעתי הוא מחל לי מתי שנתן לי רשות והראיה ש10 שנים לא ביקש כלום ולא הביע מחאה כלל ואם היה בדעתו לבקש תשלום הוא היה מבקש מייד

תשובה:

שלום וברכה,

הבונה על גבי הרחבה של השכן צריך להשתתף איתו בחצי מההוצאות שהוציא עבור היסודות, וביציקת העמודים שמשתמש בהם.

יש לחשב את התשלום לפי הוצאה שהוציא לפני עשר שנים ולא לפי השער של היום.

בהצלחה.

נימוקים:

שכן בקומה ראשונה שרוצה להרחיב ובונה יסודות גם לשכן שמעליו, כאשר השכן העליון ירצה לבנות יצטרך להשתתף בהוצאות היסודות, מדין 'נהנה' כיון שנהנה מההוצאה של השכן בקומה ראשונה. ודעת החזו"א שתשלום נהנה הוא לפי המחיר שהוציא אז, ולא לפי המחיר היום. ולכן אם התייקרו המחירים, יש לחשב לפי המחיר הישן.

באשר לטענתך שהייתה כאן מחילה שהרי עד עכשיו לא תבע. א. אי תביעה לא מוכיחה על מחילה. ב. במקרה שלך לא יכל לתבוע ורק כאשר אתה מעוניין לבנות יש לו זכות תביעה וכיום שאתה בונה חל עליך חובת השתתפות. 

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. חזו"א ב"ב סימן ג ס"ק א. וראה בקובץ הישר והטוב ח"ח מאמר של הגאון הרב שפרן שהביא את דברי החזו"א הנ"ל ומשם למד שהמחיר נמדד לפי ההוצאה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל