לתרומות לחץ כאן

שותפים שמכשירים את השטח לבנייה כיצד יתחלקו בהכשרת השטח של הבנייה

שאלה:

בס"ד
יש לי מגרש התקשרתי עם שותף לבנות את בתוך המגרש להלן אופן ההתקשרות:1 בונים על המגרש 6 יח"ד בגדלים הבאים:2 יח"ד בגודל של 475 מ"ר (להלן יחידות הקוטג') נוסף לכך בונים עוד 4 יח"ד ששטח כל יח"ד הינו 375 מ"ר. (להלן הדירות למכירה)
דירות הקוטג' יהיו שייכות לי ואילו 4 דירות המכירה ימכרו בשוק החופשי.ההתקשרות בינינו קובעת כי אני צריך לשאת בכל העלויות באופן מלא הקשורות לדירות הקוטג' ואילו כל ההוצאות הקשורות לדירות למכירה יועמסו על הדירות למכירה.
על המגרש קיים מבנה ישן המיועד להריסה כמו כן כדי לבנות את כל 6 יח"ד חייבים להרוס את המבנה הישן ולפנותו וכמו כן חייבים לבנות קירות תומכים מסביב למגרש מכיון שקיימים הבדלי גבהים עצומים בין הגבול המזרחי של המגרש שהוא מהווה גובה 00 של כל הדירות לבין הגבול המערבי בהפרש גבהיים של יותר מ-3.5 מ' גובה כמו כן קיימים הבדלי גבהים גדולים בין הגבול המזרחי לבין הצפוני והדרומי. לא ניתן לבנות את 6 יח"ד ללא 3 הקירות התומכים הנ"ל.
השאלה-כיצד יתחלקו הוצאות ההריסה והפינוי של המבנה הישן ,ארנונה מיום ההתקשרות בין הצדדים ועלות 3 הקירות התומכים בין העמסה על 2 יח"ד הקוטג' לבין 4 יח"ד למכירה. תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

עלות הבנייה ברור שמתחלקים לפי אחוזי הבנייה – דהיינו אם לאחד יש 70% ולשני 30% עלות הבנייה תתחלק 70% ו30%.

פירוק המבנה הינו חלק בלתי נפרד מהבנייה והשבחת הנכס, ודינו שווה לבנייה ויש לחלוק את הוצאות הבנייה לפי ערך – דהיינו 70% ו30%.

הארנונה הוא עבור השטח, ולבעל ה70% יש בעלות על 70% בשטח, ועליו לשלם גם בארנונה 70%.

בהצלחה.

מקורות:

בבניית מקווה של עיר כתב המהר"י מינץ שגם הזקנים והזקנות שמשתמשים פעם בשנה צריכים לשלם כמו כולם, ולפ"ז כתב החת"ס שאותם הבאים להתפלל בבית כנסת של העיר רק בימים נוראים צריכים לשלם לבית כנסת שכר מלא עבור כל השנה, ולא לפי ערך ההנאה. והטעם שאחר שהם מבני העיר או ממתפללי הבית כנסת, נחשבים כבני העיר וחייבים לשלם בשווה עם כולם. אבל בהכשרת שטח בנייה של שותפים נחשב להשבחת העסקה וחלק בלתי נפרד מהבנייה, ולכן כל אחד משלם לפי הנאתו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל